گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه(س) و معرفی زنان الگو از منظر قرآن کریم

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد:

گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه(س) و معرفی زنان الگو از منظر قرآن کریم

به مناسبت میلاد دخت نبی مکرم اسلام؛ حضرت فاطمه سلام الله علیها نشستی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سلیمانی امام جمعه محترم شهرستان بافق گفت: شخصیت افراد در زندگی به مادران بستگی دارد چون مادران دوران بارداری و شیردهی را سپری می کنند 80% تأثیرگذاری بر فرزندان خود را دارند و در دوران کودکی نیز بیشترین ارتباط فرزند با مادر است و ارتباط با پدر کمتر صورت می گیرد.

وی افزود: حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم درباره شخصیت دختر گرامیشان فرموده اند: دختر من فاطمه بهترین افراد روی زمین در اصالت خانوادگی، کرامت و بزرگ منشی و شرافت است.

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه به معرفی زنان الگو و نمونه در قرآن کریم پرداخت و گفت: یکی از بانوان الگو حضرت حوا علیه السلام است و خصوصیت ایشان این بود که جزء تائبان بود یعنی زمانی که از میوه ممنوعه استفاده کرد، از این کار توبه کرد و در قرآن آمده است که: ربنا ظلمنا انفسنا.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از بانوان نمونه ساره همسر ابراهیم علیه السلام بود که در قرآن به عنوان قائمات از وی یاد شده است. و از دیگر بانوانی که قرآن کریم به آن اشاره کرده است هاجر همسر دیگر حضرت ابراهیم علیه السلام بود و خداوند می گوید هاجر کسی است که از مسجدی به مسجدی دیگر رفت. از رحمه؛ همسر حضرت ایوب علیه السلام که دختر حضرت یوسف علیه السلام بود نیز در قرآن نیز به نیکی یاد شده است.

حجت الاسلام سلیمانی گفت: از دیگر بانوان که در قرآن به آن ها اشاره شده است می توان خواهر حضرت موسی علیه السلام، دختر شعیب علیه السلام، آسیه همسر فرعون، بلقیس ملکه سبأ، مادر حضرت یحیی علیه السلام، مادر حضرت مریم علیها السلام، خدیجه همسر بزرگوار پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و همچنین حضرت زهرای مرضیه؛ بزرگ بانوی هر دو جهان را نام برد.

در پایان نیز جشنی به مناسبت این روز برگزار شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت