اردوی یک روزه و بازدید طلاب از موزه عبرت ایران

دربین طلاب خواهر بافقی برگزارشد.

اردوی یک روزه و بازدید طلاب از موزه عبرت ایران

اردوی یک روزه و بازدید طلاب از موزه عبرت ایران با حضور مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س)بافق، معاونین، کادر و طلاب با هدف آشنایی طلاب با مخوف ترین شکنجه گاه رژیم پهلوی برگزار شد.

قبل از بازدید فیلم کوتاهی پخش شد که شامل تاریخچه موزه و خاطرات تعدادی از شیر زنان مبارز چون سرکارخانم فاطمه حسینی و مرضیه حدیدچی بود.

مسول موزه عبرت گفت: در این بازداشتگاه هفتادونه شکنجه از قبیل آپولو، اتصال برق به نقاط حساس بدن، قفس هیتردار، شلاق با کابل برقی، سوزاندن نقاط حساس بدن با فندک و شعله شمع، کشیدن ناخن، عریان کردن زندانی، تجاوز و فروبردن سر زندانی در آب تا مرز خفگی، تزریق آمپول هوا و آمپول های سمی و…اعمال می شده است.

وی افزود: شهدای والا مقامی همچون مصطفی خمینی، غفاری،سعیدی، قدوسی، مطهری، بهشتی و…از جمله چهره های برجسته ای بودند که طعم تلخ زندان کمیته مشترک را چشیده اند.

ایشان در ادامه گفت: از معروف ترین شکنجه گران می توان به آرش، تهرانی و منوچهری اشاره کرد که بویی از انسانیت نبرده بودند و خوی سبوعیت آنها در تمامی اعمال و رفتارشان موج میزد.

در پایان بازدید از طلاب نظر، دیدگاه و دل نوشته و متن های ادبی خود را در خصوص این موزه و سردار دلها سپهبد سردار سلیمانی به رشته تحریر در آوردند.

                                                                                                       

موضوعات: خبر  لینک ثابت