همایش علمی پژوهشی خانواده متعالی با محوریت فرزندآوری

در بین طلاب پژوهشگر  و عموم مردم تبیین شد:

همایش علمی پژوهشی خانواده متعالی با محوریت فرزندآوری

به مناسبت روز خانواده همایش علمی پژوهشی خانواده متعالی با محوریت فرزندآوری، به همت حوزه علمیه الزهرا سلام الله علیها به عنوان مسئول اصلی برگزاری همایش و با همکاری ستاد مردمی جبهه فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی، شرکت سنگ آهن مرکزی و بسیج جامعه زنان در جمع طلاب، اساتید و کادر و عموم مردم با سخنرانی استاد احمد آبایی استاد حوزه و دانشگاه، کارشناس و مشاور برجسته کشوری در حوزه خانواده در سالن همایش های آهنشهر بافق برگزار شد.

در ابتدای همایش ضمن قرائت قرآن روابط عمومی سنگ آهن مرکز بافق به برخی از معضلات کاهش فرزند آوری پرداخت و این همایش را قدمی نو در جهت ارتقای فرهنگ فرزندآوری دانست.

در ادامه فاطمه ابوالحکیمی دبیر علمی همایش در بیان هدف برگزاری گفت: از آن جایی که در دهه های اخیر جمعیت ایران روند نزولی داشته که اگر برای حل این معضل و آسیب اجتماعی تدابیری اتخاذ نشود بنا به تعبیر مقام معظم رهبری آینده هولناکی در پیش رو خواهیم داشت و کشور ایران با بحران جدی مواجه خواهد شد. لذا اهمیت و ضرورت پرداختن به چنین مسئله ای دو چندان خواهد شد و همین موضوع باعث انتشار فراخوان مقاله از یک ماه و نیم گذشته با 30عنوان با موضوع فرزندآوری در سطح شهرستان و روستاهای توابع شد.

دبیر علمی همایش گفت: از بین 20 مقاله ارسال شده به دبیر خانه همایش و ارزیابی توسط کمیته علمی پژوهشی همایش سه اثر به عنوان آثار برگزیده شناخته شد که در این همایش به صاحبان آثار برتر هدایای نفیسی تعلق گرفت.

استاد آبایی کارشناس و مشاور خانواده گفت: دین اسلام همچنان که برای تمام جوانب زندگی بشری برنامه ارائه کرده است در مورد تشکیل خانواده، داشتن فرزندان و تکثیر اولاد، داشتن روابط خانوادگی سالم و تربیت فرزندان راهکارهایی را ارائه کرده است.

این استاد پزوهشگر ادامه داد: از جمله راهکارهای علمی برای تحقق کثرت فرزندآوری؛ ترویج و تبلیغ فواید پزشکی بارداری برای زنان، آشنا کردن زنان و مردان جامعه به عوارض روحی، اجتماعی و جسمی ختم بارداری است.

وی افزود: تاثیر کثرت فرزندان در تعالی والدین  و فرزندان دیگرشامل برآورده شدن انتظارات والدین و تقویت عزت نفس آن ها، دریافت حمایت معنوی پس از مرگ، توسعه اقتصادی و برکت در خانواده، تحکیم روابط بین اعضای خانواده, تقویت بلوغ روحی روانی و تربیت بهتر فرزندان می باشد؛ که در این بین موانعی چون موانع اقتصادی، فرهنگی و سیاسی بر سر راه مسئله فرزندآوری وجود دارد که بایستی مرتفع گردد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت