مراسم افتتاح سال تحصیلی

مراسم افتتاح سال تحصیلی با قرائت قران، سرود جمهوری ، و خیر مقدم مدیر محترم حوزه شروع شد.

در این مراسم خانم مریم تفکری مدیر حوزه گفت: طلبه باید به گونه ای باشد که حضرت زهرا می خواهد پس سعی کنیم از این موقعیتی که برایمان پیش امده کمال استفاده را کنیم و طلبگی باید از همه جوانب ظاهری، رفتاری و سبک زندگی ما مشخص شود.

در ادامه مراسم سرکار خانم بابازاده از اساتید اخلاق به سخنرانی پرداخت و گفت: یک طلبه تا آخر عمر همیشه طلبه می ماند.

زندگی طلبگی و اینکه طلبه شدیم چه فرقی می کنه باید یه پله بالاتر باشیم هم از نظر حجاب و رفتار و گفتار.

از ظاهر و نوع حرف زدنمان می فهمند طلبه هستیم.ما خودمان باید در دین مان ثابت قدم باشیم.ما انتخاب شدیم و امام زمان اسمشان رو گذاشتند روی اسم ما، من شدم سرباز امام زمان عج؛ حالا که سربازم که لایق دیدن فرمانده ام را ندارم لااقل احساس کنیم امام زمان در زندگیمان هست.یکی قنوت مان را بگذاریم  بر دعای فرج ، ما انسانها فکر می کنیم به دنیای مادی آمدیم باید مادی زندگی کنیم .عقل داریم برای رساندن به کمال .با استفاده از عقل راهی برای پیدا کردن است .باید یک نمونه باشیم از نظر اخلاق باید از تجربه های خودمون بگیم برای طلبه هامون تا ببینید می تونند سرافراز بیرون بیایند.

وی افزود: باید یک طلبه برنامه ریزی داشته باشد تا بتواند هم به درسش  و هم به زندگی برسد. آقای قرائتی می گویند ایمان خودتان را محک بزنید .اگر انسان توانست برنفس خودش غلبه کنه معلوم میشه ایمانش بالاست. اگر با وضو خوابیده بودی فرشته ها برایت تا صبح کار خوب می نوشتند حیف از این چیزها بگذریم .

این استاد اخلاق اظهار کرد: روز قیامت نامه اعمال رو باز می کنند و چقدر نماز دورکعتی نوشتند که ابتدای نامه اعمال مال من خدایا من اینهمه نشده نماز خوانده باشم تو به ارحم الراحمین من اعتقاد داشتی و به ازای هر وضوی که گرفتیم  و روبه قبله انجام دادیم خیلی برایمان نماز دورکعتی می نوشتند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت