کارگاه تربیت مربی و پاسخ به شبهات عفاف و حجاب

در بین مبلغان، بسیجیان و دغدغه مندان حجاب شهرستان بافق برگزار شد

کارگاه تربیت مربی و پاسخ به شبهات عفاف و حجاب

در این کارگاه که با حضور کارشناس کشوری حجاب و عفاف جناب حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم پور مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی قم، با همت حوزه علمیه الزهرا(س) و با همکاری فرماندهی نیروی انتظامی جناب سرهنگ طولابی نژاد، سازمان بسیج جامعه زنان در جمع مبلغان عفاف و حجاب شهرستان برگزار شد.

در این کارگاه مسائلی از جمله تبیین مسأله حجاب و مؤلفه های آن از جمله مردم، مسئولین، قانون حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و اقدامات دشمن مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم با اشاره به جایگاه خطیر مردم در مسأله حجاب گفت: حجاب هدف آفرینش نیست بلکه وسیله ای برای حفظ ارزش های زن است.

وی افزود: عوامل بی حجابی مواردی از جمله کم کاری مسئولین، پرکاری دشمن، ناآگاهی مردم، شبهات فضای مجازی و جامعه می باشد و در این راستا افرادی که مورد توجه قانون هستند سه قشر مسئولین، حقوق بگیران و خدمتگیران و مردم می باشند.

عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه قم اظهار کرد: جایگاه حقوقی مسئولین باید به گونه ای باشد که در برابر کوچکترین کجروی توبیخ شده و برعکس در مقابل مردم جایگاه ملاطفت مورد توجه قرار بگیرد.

ایشان در ادامه به مصداق های روایی و قرآنی حجاب اشاره کرد  در بیان معیارهای حجاب گفت: تنگ و بدن نما و کوتاه نبودن، جلب توجه نکردن، زینت نداشتن و فاقد آرایش بودن از جمله این معیارهاست که در مورد گردی صورت و دست ها تا مچ مورد استثناء قرار گرفته است.

این مبلغ عفاف و حجاب در ادامه معیارهای حجاب برتر را بیان کرد و گفت: در اسلام نگاه آرمانی و فرهنگی ما چادر است و در این راستا به توضیح و تحلیل واژه هایی از جمله حیا، عفاف و غیرت پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم پور در بخش دوم کارگاه به بیان شبهات عفاف و حجاب و پاسخ ها آنها پرداخت.

گفتنی است این کارگاه در دو بخش صبح و بعداز ظهر برگزار شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت