نکات ضروری و مهم اخلاقی و آموزشی جهت تدریس بهتر در سال تحصیلی 1403-1402

در جمع اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

نکات ضروری و مهم اخلاقی و آموزشی جهت تدریس بهتر در سال تحصیلی جدید

به منظور تدریس بهتر و با کیفیت، نشستی با حضور مدیر و اساتید برگزار شد.

 در این نشست خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) خواهران نکات مهمی را جهت کیفی کردن کلاس های درس بیان کردند.

از جمله نکات این نشست، حضور به موقع در کلاس درس، ارائه طرح درس، حضور در جلسات فرهنگی-پژوهشی، تدریس محدوده مشخص شده و ثبت حضور و غیاب طلاب در سامانه ، ثبت نمرات در سامانه و تحویل ساعت تدریس به آموزش، تکمیل اطلاعات در سامانه های شمع و نجم و … بود.

در ادامه جلسه خانم فاطمه دهقانزاده از اساتید برجسته مدرسه علمیه الزهرا(س) درباره اهمیت علم آموزی نکاتی را تشریح و تبیین کرد.

وی گفت: درباره علم سخن گفتن سخت است، علم بدون عمل فایده ندارد. خداوند متعال برای بیان اهمیت علم و علم آموزی در قرآن کریم به قلم سوگند خورده است. مقام استادی به قدری اهمیت دارد که کلامش بیشتر از والدین اثر دارد و باید مراقب حرکات و اعمال خود باشد چون اطرافیان از او الگو می گیرند و یک استاد و معلم باید خود را به زینت صبر آراسته کند و نقاط ضعف خود را بپذیرد و  اگر شخصی قادر نیست که اعمال و رفتارش را به عنوان استاد یا معلم مطابق قوانین دین مبین اسلام تطبیق دهد به کار دیگری غیر از تعلیم و تربیت مشغول شود.

وی در پایان افزود: حضرت امام خمینی رحمت الله علیه به اساتید خود احترام فراوان می گذاشتند و بهترین الگو برای اساتید حوزه می باشند.

ادامه مطلب :

نکات ضروری و مهم اخلاقی و آموزشی جهت تدریس بهتر در سال تحصیلی 1403-1402
موضوعات: خبر  لینک ثابت