غیرت دینی مردان و زنان، میراث عاشورا

در بین طلاب، بسیج جامعه زمان، اعضای پایگاهها و عموم مردم تبیین شد:

غیرت دینی زنان و مردان میراث عاشورا

به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین سرور و سالارشهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)

نشست علمی"غیرت دینی زنان و مردان میراث عاشورا “در جمع طلاب، بسیج جامعه زنان، اعضای پایگاهها و عموم مردم با حضور سرکار خانم حکیمیان پژوهشگر، فعال فرهنگی و عضو کمسیون مجلس شورای اسلامی در حسینیه شاه نجف شهرستان بافق برگزار شد.

فاطمه ابوالحکیمی در بیان هدف برگزاری نشست گفت: از آنجایی که منش عاشورایی سرآغازی بر حیات، پویایی، مانایی و بالندگی شیعه و ظهور موعود نقطه اوج، رشد، کمال و سعادت شیعه و همه یکتاپرستان و صالحان است، لذا آشنایی طلاب، بسیجیان و عموم مردم با اندیشه و فرهنگ، نمادها و اشارت ها، اخلاق و منش و زوایای پیدا و پنهان این قیام از جمله غیرت دینی زنان و مردان از جمله اهداف این نشست می باشد.

حکیمیان گفت: یکی از وجوه بارز عاشورا غیرت است. غیرت؛ یعنی تلاش در نگهداری چیزی که حفظ آن واجب و ضروری است. غیرت؛ فضیلتی اخلاقی است که انسان را وادار می کند تا سر حد جان همچون امام حسین علیه السلام و یاران با وفایش به دفاع از ناموس، خانواده، دین، آیین و همچنین مال و وطن بپردازد که ما شیعیان و منتظران ظهور بایستی این میراث عاشورا را سرلوحه زندگی خود قرار داده و به آن تاسی بجوییم.

وی ادامه داد:  جهان در این عصر با دو بحران روبرو است . بحران معنویت و بحران مدیریت چرا که از دویست سال قبل هفت شیطان پرست یهودی با طراحی و اجرای بیست و چهار پروتکل خبیثانه و مخفیانه با هدف حکمرانی بر کل جهان تلاش کردند که کم کم منکراتی را در اذهان بشر معروف و عادی سازی کنند و در زیر لوای پرچم لا الا الا الله محمد رسول الله و با شعار زن، زندگی ، آزادی به اهداف شومشان نائل آیند.

این استاد پژوهشگر و فعال فرهنگی اظهار کرد: برای مقابله با اهداف شوم دشمن بایستی زن و مرد، پیر و جوان؛ شبانه روز در احیاء هویت انسانی، هویت دینی و هویت ملی تلاش مداوم داشته باشیم؛ چرا که از جمله شاخصه های جهاد تبیین این است محدودیت سنی، جنسی، زمانی و مکانی ندارد  و این که عصر ظهور، تداوم انقلاب عاشورا است و قیام امام موعود قیامی ستم ستیز، آزادی بخش، انقلابی برای نشر معارف و زدودن لایه های جاهلیت و معرفی اسلام در هیئتی نو است که در آن معرفت و بصیرت، انتخاب عارفانه و عاشقانه، صبر و استقامت و… موج می زند.

حکیمیان گفت: غیرت، اخلاص، ایثارگری، حماسه آفرینی، کسب معنویت و تزکیه نفس از مهمترین ویژگی اخلاقی یاران امام حسین (علیه السلام) بود؛ چرا که همچون سردار سلیمانیها  با امام خویش همیشه همراه و در لحظه های هول و خطرکه حریم آل الله را در خطر دیدند، عاشقانه، غیرتمندانه و صادقانه به میدان آمدند و از حریم دین و مخدرات امام حسین علیه السلام دفاع نموده و ما هم بایستی این گونه باشیم.

لاز به ذکر است که تعزیه کاری از واحد نمایش حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) و مرثیه سرایی از جمله دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت