نشست پوشش همگانی سلامت

به مناسبت هفته سلامت برگزار شد:
نشست پوشش همگانی سلامت
همزمان با هفته سلامت نشستی با حضور خانم غلامزاده کارشناس تغذیه مرکز بهداشت شهرستان بافق در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.
در این نشست خانم غلامزاده با اشاره به این نکته که سلامتی موضوع بسیار مهمی است گفت: سلامتی یکی از دغدغه‌های هر فرد و جامعه‌ای محسوب می‌شود، سموم و الودگی هایی وجود دارد که موجب چاقی می شود.مواد وقتی وارد بدن می شود در قسمت چربی بدن ذخیره می شود و به کاهش تیروئید و متابولیسم شده و باعث چاقی می شود چون استراژن بدن که کم شود باعث می شود چربی در ناحیه شکم جمع شود.
وی افزود: ورزش علاوه بر چربی سوزی باعث کالری سوزی می شود. بعضی ها رژیم می گیرند ولی استپ می شود و وزنشان کم نمی شود و علت اصلی آن گرسنگی شدید است، اکثر داروهای اعصاب و تشنج موجب اشتهای زیاد شده و فرد را سریع چاق می کند .
این کارشناس تغذیه اظهار کرد: باید مراقب سندروم متابولیک باشید یعنی اگر قند بالای ۱۰۰فشار بالای ۱۳ و یا دور کمر از ۸۵بالاتر است به تنهایی و بدون ورزش نمی تواند وزن کم کند بنابراین اگر این سه نشانه را دارید دنبال درمان آن بروید.
غلامزاده گفت: اگر سنگ صفرا دارید کاهش وزن سریع موجب بدتر شدن آن میشود و باید کم کم وزن کم کنید، یکی از شاخصه های عدالت در سلامت، پوشش همگانی سلامت است و باید به این نکته توجه داشت که این شاخص تنها در مورد درمان های پزشکی افراد نیست، بلکه شامل خدمات پیشگیری از بیماری ها برای کل جامعه، نیز می باشد.
وی افزود: پوشش همگانی سلامت به این معنی است که همه افراد به مراقبت ها و خدمات بهداشتی مورد نیازشان در هر زمان و هر مکان که ضرورت دارد، بدون تحمل هزینه های درمانی سنگین و طاقت فرسا دسترسی داشته باشند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت