نشست علمی پژوهشی با موضوع اخلاق و زیست مؤمنانه حضرت زهرا سلام الله علیها

در بین طلاب پژوهشگر، اساتید، کادر حوزه و فرماندهان و اعضاء پایگاههای بسیج شهرستان بافق تبیین شد:

نشست علمی پژوهشی با موضوع اخلاق و زیست مؤمنانه حضرت زهرا سلام الله علیها

به مناسبت ایام فاطمیه و فرا رسیدن شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها نشست علمی پژوهشی«اخلاق و زیست مؤمنانه حضرت زهرا سلام الله علیها» در جمع طلاب، اساتید، کادر، فرماندهان و اعضای پایگاهها با حضور حجت الاسلام و المسلمین سبزواری برگزار شد.

فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران در بیان هدف برگزاری نشست گفت: دانش افزایی معارف فاطمی و آشنایی بیشتر با جریان های ضد فرهنگی در جامعه از جمله اهداف برگزاری این نشست بود.

حجت الاسلام و المسلمین سبزواری ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم به تقسیم بندی اخلاق پرداخت و افزود: اخلاق فردی و اخلاق اجتماعی از شاخه های اخلاق هستند و مهمترین عامل در اخلاق اجتماعی، همگرایی، همدلی و وحدت جامعه اسلامی است که لازمه رسیدن به آن، این است که  با جهل که مهمترین عامل رکود در جامعه انسانیت است مبارزه کرد؛ چرا که مهمترین ابزار دشمنان، استفاده از جهل مردم و سرگرم کردن آنها به امورات غیر لازم و مخالف علم و بصیرت است.

وی ادامه داد: اقدامات دستگاه سقیفه، از بین بردن روایات پیامبر، منع تدوین حدیث، سرگرم کردن مردم به امورات غیر لازم، رواج خرافات، جعل حدیث و هتک حرمت به مقدسات بود و کار حضرت زهرا سلام الله علیها، معرفی حق و باطل برای رسیدن به شاهراه هدایت یعنی همدلی،همگرایی و وحدت جامعه اسلامی و نیز جهل گریزی، جهل زدایی و کسب معرفت و بصیرت دینی بود.

این استاد پژوهشگر در پاسخ به یکی از سؤالات دانش پژوهان در زمینه این که جریان های ضد فرهنگی در جامعه شامل چه جریان هایی می شود تا ما بتوانیم،  همچون حضرت زهرا سلام الله علیها نقش هدایتگری با هدف همگرایی و وحدت در جامعه اسلامی داشته باشیم گفت: ابتذال فرهنگی با رویکرد هویت ستیزانه، موسیقی گرایی با رویکرد معنویت ستیزی، شیطان پرستی با رویکرد دین ستیزی، وهابیت با رویکرد شیعه ستیزی، بهائیت با رویکرد اسلام ستیزی، داعش با رویکرد اسلام گریزی از جمله جریان های ضد فرهنگی در جامعه است که بایستی با آنها به مقابله برخاست.

حجت الاسلام سبزواری اظهار کرد: نقش ما در فاطمیه، مقابله با جهل، دانش افزایی معارف فاطمی، تربیت فرزندان بر اساس محبت حضرت زهرا(س)، محبت همراه با برائت و دوری جستن از دشمنان اسلام و محبت همراه با خدمت برای حضرت و اسلام است.

این مبلغ فاطمی افزود: عاشورا به عنوان یک فرهنگ اصیل و ناب، زمینه درک و فهم انتظار و ظهور منجی را برای پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) فراهم کرد و اگر درس ها و عبرت های عاشورا نبود اسلام از مسیر خود منحرف و چهره مکتب بر حق تشیع، مخدوش می شد؛ همان طور که اگر انتظار و ظهور منجی نبود، تمام رنج ها و زحمات پیامبرو امام حسین (علیهم السلام)  برای حیات اسلام به هدر می رفت و از اسلام راستین، نام و نشانی باقی نمی ماند.  

موضوعات: خبر  لینک ثابت