نشست بصیرت فاطمی

نشست بصیرت فاطمی با سخنرانی سرکار خانم مریم تفکری مدیر حوزه علمیه خواهران در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها به تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: جهاد تبیین یکسری ابزار دارد و اولین نکته در این راستا این است که ما باید بتوانیم گارد طرف مقابل را شکسته و بتوانیم مقاومت طرف مقابل را بشکنیم.

وی افزود: عملی کردن مرحله اول با محبت کردن  حتی با یک لفظ یا  با یک شوخی و یا با گفت و گوی رو در رو انجام می شود که این همان تبلیغ چهره به چهره است و در این مورد باید مراقب بود چرا که چیزی که از سم خطرناک تر است دو قطبی کردن جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران در بیان دومین مورد گفت: پاسخ در جهاد تبیین را باید متناسب با روحیه مخاطب آماده کنیم؛ و سومین مورد این است که باید در پاسخ به شبهه، شبهه  طرف مقابل را پاسخ دهیم  نه شبهه خودمان را؛ و چهارمین مورد هم اینکه باید در پاسخ سوال شروع پاسخ از جایی باشد که وجه مشترک هر دو باشد؛ و موارد دیگر اینکه شبهه تهاجمی باشد نه تدافعی؛ پاسخ شبهه به صورت اطلاعات کامل باشد؛ حجم اطلاعات و عمق معلومات را افزایش دهیم منظور مطالعه کتابهای شهدا نیست بلکه مباحث مهم است.

ایشان اظهار کرد: برای تحقق چنین هدفی بهتر است صحبت های  حضرت آقا را در روزهای ۱۴خرداد، دیدار با دانشجو. خطبه های نمازجمعه و … گوش دهیم. امام به عنوان عمود یک خیمه است اگر عمود بیفتد خیمه هم می افتد. عمود ولایت رهبری است و بیشترین ضربه در این دوره به رهبری است. دشمن خوب متوجه شده که اگر بخواهد کارش را پیش ببرد باید عمود مملکت را بخواباند؛ در زمان پیامبر هم عمود ولایت رامورد خطاب قرارمی دادند که نباید علی علیه السلام جانشین باشد و باید کنار برود در صدر اسلام حضرت زهرا سلام الله علیها جهاد تببین انجام می دادند .

در پایان مداحی و روضه حضرت زهرا سلام الله علیها برگزار شد

موضوعات: خبر  لینک ثابت