مقام طلبگی و تحصیل علم

در جمع طلاب و روحانیون خواهر و برادر شهرستان بافق تبیین شد:

مقام طلبگی و تحصیل علم

 همزمان با ایام ولادت بانوی آب و آیینه و حضور عالم گرانقدر حجت الاسلام و المسلمین انصاریان در شهرستان بافق نشست اختصاصی طلاب با ایشان در محل حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد.

در این نشست ابتدا رئیس حوزه علمیه امام صادق(ع) و حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سلیمانی مسئول حوزه علمیه خواهران و برادران ضمن خوش آمدگویی به ایشان به ذکر فضایل این عالم گرانقدر پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین انصاریان گفت: شما طلاب راهی را انتخاب کردید که وجود حضرت حق برای ما انتخاب کرده که درستش هم همینه،  که راه اولیای الهی است. اگربخواهیم سالک حقیقی این راه باشیم به یک سلسله مسائل مهم قرانی واهل بیتی باید توجه پیوسته وهمواره داشته باشیم.

وی افزود: از جمله وظایف ما طلاب تحصیل صحیح اشرف علوم یعنی علم دین است چون موضوع ان  خداوند، نبوت، قران وحلال وحرام الهی است. وهرکسی که در حد ظرفیت خودش یا با تحصیل و یا شنیدن این علم را نداشته باشد حیوان است و میته

شما مرده اید و هرچه می خواهید باشید، دعوت خدا و پیامبر(ص) را اجابت کنید که پیامبر می خواهدبه شما حیات بدهد. و این علم یعنی علم حوزوی.اشرف علم.علم دین است.

این عالم گرانقدر اظهار کرد: پیامبر فرمودندعلم نور است. علم ان است که در درون من، در مغز من، در عقل من تغییر ایجاد کند واین کارعلم نیست کار نور است واین نور شده شیخ مرتضی انصاری وایت الله شدن،  العلم هو حجاب الاکبر….این علم انسان را حرکت نمی دهد.واین علم حجاب است…که در اخر می شود انسان متکبر، خود بین، واصلا دنبال ایمان نبودند،  بسیاری از این افراد حرام شدند.وتمام شدند.

وی گفت:  ما دو نوع توحید داریم ، توحید لفظی، توحید نوری…ثمرالجنه ،لااله الالله ؛ علم حوزوی بدون دری وری وسوسه گران، علم نبوت واهل بیت است که در کنارش صبراست، کم در امدی ساختن شیخ انصاری که پول نداشت چشمش را معالجه کند..اما وقتی علم نوری را خواند آن  وقت از همه جهان گونی گونی پول می اوردند که نیاز نداشت به اندازه برمی داشت، چون عادت به قناعت و صبر داشتند ودنبال وسوسه ها نرو که مطمئن باشید از طرف شیطان بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان در ادامه افزود: قدم دوم در راه کسب علم عمل است.در قران کریم پرونده بسیار بزرگی دارد اگر کسی به قرآن عمل کند برای اواجر بزرگی است.

جابر جوفی آمد خدمت امام باقر وگفت16سال در خدمت شما است چیزی از این 16سال به من نمی دهید.امام فرمودند چه می خواهی .اوگفت شما باقر علم هستید به من چیزی دهید .حضرت فرمودند العمل؛ اول عمل وبعد اخلاص در ان عمل است ، نوبت بعد رساندن این دین به مردم است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت