دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران

به صورت برخط برای طلاب خواهر بافق تبیین شد:

دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران

همزمان با ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشست بصیرتی دهه فجر با سخنرانی زهرا صادقیان استاد حوزه به صورت برخط برگزار شد.

زهرا صادقیان ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می‌گذرد، این انقلاب پدیده ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد، پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف ازجمله سلامت و بهداشت، امنیت، آموزش عالی، تحقیقات و فناوری، اقتصاد، صنعت، قانون‌گذاری، و … مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه سلامت و بهداشت افزود: بعد از انقلاب اسلامی تاکنون ۲۱ سال متوسط عمر ایران افزایش داشته است، از ۵۵ سال به 76 سال رسیده است،30 درصد پزشکان ایران وارداتی از بنگلادش، فیلیپین، هند و پاکستان بودند.امروز از ۵۳ کشور جهان برای درمان به ایران می‌آیند و در ۲۷ رشته تخصص تربیت می‌کنیم.

زهرا صادقیان در بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه «استقلال ملی و اقتدار بین‌المللی» گفت: رضاخان بدون یک دقیقه مقاومت، سرزمین ایران را به ارتش‌های متجاوز شوروی، انگلیس و آمریکا تسلیم کرد. بحرین استان چهاردهم ایران بابی عرضگی محمدرضا پهلوی، تحویل انگلیس شد با وابستگی به اقتصاد جهانی، نمی‌توان به عدالت و رفاه رسید.

وی افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه امنیت این است که تجربه ۴۰ ساله نشان داد که سازش امنیت سوز و مقاومت امنیت سازاست - جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه سنگین‌ترین تهاجمات نظامی، تروریستی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را باصلابت در هم شکست نظام امنیتی انقلاب اسلامی برخلاف همه انقلاب‌ها مبتنی بر رأفت و دعوت بوده است  امنیت و آرامش امروز ما مدیون ایثار و جان‌فشانی شهداست جمهوری اسلامی ایران در عین مبارزه مستمر با دولت‌های ظالم و مستکبر از امن‌ترین کشور‌های جهان است. امنیت جمهوری اسلامی بر سه رکن آموزه‌های اسلام، اتکا به مردم و پیروی از ولایت استواراست انقلاب اسلامی امنیت خشن شکنجه محور شاه را به امنیت مردمی مبتنی بر اعتماد، ایمان، عشق و آثار بدل کرد.۸- باوجود پشتیبانی همه قدرت‌های جهانی از شاه مردم در خانه خود هم امنیت نداشتند و باوجود توطئه‌گری همه قدرت‌های شیطانی علیه جمهوری اسلامی ایران امروز از امن‌ترین کشور‌های جهان است.

این استاد حوزه اظهار کرد: دستاورد‌های انقلاب اسلامی در حوزه رفاه و ارتقاء سطح زندگی ایجاد شبکه گسترده آب آشامیدنی سالم در شهر‌ها و روستا‌ها مشقت حمل آب را به خاطره تبدیل کرده است؛ - گنجانده شدن گوشت، برنج، مرغ و ماهی در رژیم غذایی روزانه مردم، مصرف یک‌بار در سال آن‌ها را در شب‌های عید نوروز تبدیل به خاطره کرده است؛  پس از انقلاب بالای ۹۵ درصد مردم در تمام مناطق به شبکه بهداشت دسترسی دارند. پس از انقلاب مردم ایران دیگر نگران عدم مداوا در داخل کشور نیستند و هیچ ایرانی مجبور نیست برای درمان به خارج از کشور برود

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت