حضرت زهرا(س) الگوی عملی برای مادران

در بین اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) تبیین شد:

حضرت زهرا(س) الگوی عملی برای مادران

مراسم جشن میلاد با سعادت بانوی آب و آیینه و گرامیداشت مادران آسمانی اساتید با سخنرانی فاطمه بابازاده استاد حوزه و سخنران مذهبی در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این جشن خانم فاطمه بابازاده ضمن بیان حدیثی از امام صادق(ع) با این مضمون که شیعه واقعی کسی است که در شادی ما شاد باشد و در غم و اندوه ما قلب او اندهگین باشد، گفت: از جمله ویژگی های حضرت زهرا(س) الگوی تمام و کمال در تمام زمینه های مورد نیاز زندگی یک زن است.

وی افزود: بهترین الگو برای خانواده ایشان و پدر بزرگوارشان پیامبر اکرم(ص) بوده و در زمینه مادری و تربیت فرزند نیز کسی به پای ایشان نمی رسد؛ نماز فرزندان و حجاب آنها چه دختر و چه پسر بر عهده مادر است و چقدر خوب است ایشان را سرلوحه قرار دهیم حتی برای بیدار کردن فرزندان برای نماز می توان از سیره و سلوک ایشان الگو گرفت.

این استاد اخلاق با اشاره به سیره عملی و نظری ائمه اطهار(ع) بخصوص حضرت زهرا(س) بر نقش مادر در رفتار فرزندان با پدر و مادر اشاره کرد و گفت: حتی تربیت فرزند در سلام کردن وقتی از خواب بیدار می شوند بر عهده مادر است چرا که این رفتارای کوچک خود زمینه ساز رفتارهای بهتر خواهد شد.

تقدیر از اساتیدی که مادرانشان آسمانی شده اند و مولودی خوانی از دیگر برنامه های این جشن بود

موضوعات: خبر  لینک ثابت