تبیین شخصیت آیت الله مصباح و ادامه ارزش افرینش خلقت زن

در بین بانوان سطح شهر و طلاب بافقی تبیین شد:

تبیین شخصیت آیت الله مصباح و ادامه ارزش افرینش خلقت زن

سومین روز نشست فاطمی با محوریت ارزش خلقت زن با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در بین طلاب و بانوان بافقی در محل حسینیه حضرت زینب(سلام الله علیها) حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی در ابتدای سخنرانی با اشاره به زندگی نامه آیت الله مصباح گفت: محمدتقی مصباح یزدی در بهمن ۱۳۱۳ش در شهر یزد متولد شد. او پس از تحصیلات دوره‌ ابتدایی وارد مدرسه‌ علمیه شفیعیه‌ یزد شد و دروس مقدمات حوزوی را در یزد خواند او در کنار دروس رسمی حوزه، برخی از علوم دیگر مانند فیزیک، شیمی، فیزیولوژی و زبان فرانسه را نزد روحانی‌ای به نام «محقّقی رشتی» آموزش دید

وی افزود: آیت الله مصباح یزدی در سال ۱۳۳۰ش به همراه خانواده برای ادامه تحصیل به نجف مهاجرت کرد؛ اما بعد از شش‌ ماه‌ سکونت، به سبب وضع‌ نابسامان مالی‌ خانواده‌اش، به‌ یزد‌ بازگشت پس از آن به قم مهاجرت کرد و در دروس مکاسب‌، کفایه‌ و شرح منظومه ‌شرکت‌ کرد.

مسئول حوزه علمیه خواهران در ادامه مبحث خلقت زن گفت: بعد از آدم خدا حوا را خلق کرد حضرت آدم نگاه به حضرت حوا کرد و عشق بوجود آمد، خطاب رسید که آدم به سمت حوا برو، نه اینکه حوا به سمت تو آید . خدای بزرگ پیوند آدم و حوا را بست و دوتا زندگی را باهم شروع کردند.

وی اظهار کرد: برخی سنی ها اتهام را به زن ها زدند و گفتند خلقت زن از یکی از استخوان های آدم است و این دروغ است، بلکه حوا و آدم هر دو از خاک هستند زندگی زن و مرد با هم شکل می گیرد وقتی زن و مرد کانون خانواده را تشکیل دادند زن یک سری حقوق بر گردن مرد دارد  و برعکس، اولین حق، حق قانون است، حق دوم :حق اخلاقی است زن باید مودبانه با همسرش حرف بزند نمی تواند از کلمات  زشت استفاده کند.

قرائت حدیث کساء و مداحی از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت