شخصیت والای بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)

 در بین حوزویان و دانشگاهیان تبیین شد:

شخصیت والای بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)

به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت وحدت حوزه و دانشگاه، نشست اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد و پیام نور و علمی کاربردی در جمع طلاب و اساتید خواهر و برادر به همت مدرسه علمیه الزهرا(س) با سخنرانی دکتر باقری در حوزه علمیه امام صادق(ع) برگزار شد.

در این نشست دکتر باقری ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم و گرامیداشت شهادت دکتر مفتح گفت: از حضرت زهرا(س) در قرآن با عنوان کوثر یاد شده که به معنای خیر کثیر و فراوان است، که در پاسخ به ابتر خواندن پیامبر(ص) نازل شد و از برکت این بانوی عزیز سراسر عالم از فرزندان حضرت پر شده است.

وی افزود: خداوند نور حضرت زهرا(س) را قبل از خلقت آسمان ها و زمین آفرید و فرمود زهرا(س) حور الانسیّه است یعنی جامع مُلک و ملکوت و غیب و شهود؛ و در قیامت همه مردم پیاده محشور می شوند ولی حضرت زهرا(س) بر ناقه ای سوارند که جلوتر از همه حرکت می کند.

دکتر باقری اظهار کرد: منظور از لیله القدر در قرآن حضرت زهرا(س) است که محور همه هستی است و در روایت آمده هر کس برای زینب گریه کند ثواب گریه بر امام حسن و امام حسین(ع) برایش است و هر کس برای حضرت زهرا(س) گریه کند ثواب گریه بر تمام انبیاء و ائمه(ع) برایش نوشته می شود.

این سخنران استانی گفت: در کتاب کافی در قسمت باب الحجه آمده: حم در سوره دخان یعنی پیامبر اکرم(ص)، کتاب المبین یعنی حضرت علی(ع)؛ لیله المبارکه یعنی حضرت زهرا(س) که در این شب مبارک 11 مرد حکیم در عالم دنیا می آید.

مداحی و نوحه خوانی حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت