شخصیت شناسی عقیله بنی هاشم(س)

در بین طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تبیین شد:

شخصیت شناسی عقیله بنی هاشم(س)

جشن میلاد حضرت زینب (س) با سخنرانی خانم فاطمه دهقانزاده استاد و سخنران حوزوی در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این مراسم فاطمه دهقانزاده با اشاره به گوشه ای از کمالات حضرت زینب(س) گفت: ایشان در پنجم جمادی الاول سال پنجم هجری قمری چشم به جهان گشودند و دامن معلمانی چون پیغمبر رحمت(ص)،حضرت امیر المومنین(ع)، حضرت زهرا(س) پرورش یافتند.

وی افزود: نام حضرت زینب(س) توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام(ص) وحی شد و از آنجایی که عقیله بنی هاشم(س) پرستار پنج امام معصوم زمان خود بودند و به خاطر رشادت های این بزرگوار روز میلاد ایشان را روز پرستار نامیدند.

این سخنرانی مذهبی اظهار کرد: حضرت زینب(س) سردمدار حسینی در علم، سخنوری، بردباری، بلاغت، عبادت، سخاوت و … بودند به گونه ای که امام حسن(ع) در بیان شأن خواهر خودفرمودند: خواهرم تو از درخت نبوی و از معدن رسالتی! و امام سجاد(ع) هم فرمودند: شما بانوی دانشمندی هستید که تعلیمم ندیده و بانوی فهمیده ای هستی که بشری تو را تفهیم ننموده است.

خانم دهقانزاده گفت: سراسر زندگی حضرت حفظ معارف اسلامی بوده و در سخت ترین شرایط هم انجام وظیفه کرده بودند به گونه ای که نائب خاص امام زمان خودش و ملقب به عابده آل علی(ع) شدند.

در ادامه سخنرانی مولودی خوانی توسط خانم پروانه زارع از مبلغات حوزه برگزار شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت