خانواده متعالی و ویژگی های ارتباطی در خانواده

در بین همسران مسئولین عقیدتی نیروی انتظامی بافق تبیین شد:

خانواده متعالی و ویژگی های ارتباطی در خانواده

نشست تربیتی همسران مسئولین عقیدتی نیروی انتظامی شهرستان بافق با سخنرانی خانم طیبه خبازیان استاد و مشاور حوزه علمیه الزهرا(س) در محل سالن اجتماعات حوزه برگزار شد.

در این نشست طیبه خبازیان گفت: زندگی زناشویی بیشتر اوقات با شروعی شیرین و جذاب همراه است اما بعد از مدتی زوجها با مشکلاتی روبرو می شوند که این مشکلات گاهی عادی و قابل حل هستند و گاهی قابل حل نیستند و نیاز به مشاوره دارند.

وی افزود: خانواده از دیدگاه اسلام یعنی تخالف جنسی و پیمان شرعی و تولد شرعی و اختصاصی بودن زن برای شوهر؛ که از نظر سلسله مراتب در نظام خانواده، مرد در راس قرار دارد و هر کدام از اعضای خانواده مسئولیت ها و وظایف خاص خود را دارند.

این مشاور حوزوی اظهار کرد: خوش گویی در گفتن و شنیدن یکی از راههای تماس میان همسران است خوشگویی نقش مهمی در مودت و صمیمیت همسران دارد، گویه های انسان دو منظر دارد یک قالب و یکی محتوا مراد از قالب آهنگ سخن یا گوشخراشه یا گوشنواز؛ گوشخراش عاطفه منفی همسر را برمی‌انگیزد و سخن گوشنواز عاطفه مثبت همسر را بر می انگیزد.

وی گفت: مراد از محتوا معنای سخن است به لحاظ معنا یا دلنوازه یا دلخراش؛ طبق روایتی وقتی از عایشه پرسیدن اخلاق  رسول خدا(ص) با خانواده‌اش چگونه بود او گفت: خوش اخلاق ترین مردم بود و اهل فحش و ناسزا نبود؛ خوش رویی چهره و دیدن یکی دیگر از گسترده ترین و حساس ترین گونه تماس ما با دیگران در ارتباط غیر کلامی و ارتباط کلامی و ایجاد عاطفه مثبت است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت