ارزش خلقت زن

در بین بانوان سطح شهر و طلاب بافقی تبیین شد:

ارزش خلقت زن

نشست فاطمی با محوریت ارزش خلقت زن با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در بین طلاب و بانوان بافقی در محل حسینیه حضرت زینب(سلام الله علیها) حوزه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ضمن تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم و همزمانی با شهادت سردار دلها و سالگرد آیت الله مصباح گفت: خلقت انسان جایگاه ویژه ای دارد و اگر به قرآن بنگریم آیات گوناگونی درباره خلقت انسان چه زن و چه مرد نازل شده،  خدا در سوره تین چهار قسم یاد کرده، قسم به انجیر و زیتون که دو مواد خوراکی هستند و بعد قسم به طور سینا، جایی که وحی بر حضرت موسی نازل شده؛ و قسم بعدی بلد الامین است یعنی مکه معظمه، جایی که وحی بر پیغمبر نازل شده است.

وی افزود: لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم: در خلقت انسان بهترین قوام و نیرو بکار رفته و بشر به دنیای امروزی معرفی شده است، قرآن در صدد بیان جایگاه انسان در دنیا است که تنها غذا برای زندگی انسان کافی نیست و نیاز به معنویت که همان وحی است که در طور سینا بر حضرت موسی(ع) نازل شده است.

مسئول حوزه علمیه خواهران با اشاره به آیه « خلقناکم ازواجا ثم جعلناکم ازواجا» گفت: خداوند در قرآن زن و مرد را در کنار هم قرار داده و در دنیای امروزی زمانی زندگی کامل می شود که مرد و زن در کنار یکدیگر کامل گردند و آنچه پیغمبر دستورداده عملا انجام دهند.

گفتنی است مداحی توسط حاج آقا قاسمی از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت