سرباز و شرایط سربازی امام زمان (عج)

در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) تبیین شد:

سرباز و شرایط سربازی امام زمان (عج)

نشست اخلاق با حضور حجت الاسلام کارگران با محوریت سربازی امام عصر(عج) در حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: کسی که سرباز می شود باید شرایط سربازی را هم یاد بگیرد. مرحوم علامه مجلسی برای رشد و تعالی انسانی که می خواهد برای ظهور و خدمت کردن به مقام ولی عصر حاضر شود سه شرط قرار داده اند.

وی افزود: اولین  شرط برای سربازی و خدمت کردن جانبازی و از خود گدشتگی در راه امام زمان است، کلمه جانباز یعنی رفته جان بدهد ولی نصف جانش را داده است؛ جانباز برای امام زمان بودن یعنی از مغز تا نوک انگشت باید وقف شود، و تمام پست ها و مقام ها فرقی به حالش نکند الا رضایت امام عصر (عج).

این استاد اخلاق در بیان شرط دوم گفت: سرباز باید در سلوک و در راه اهل معرفت باشد، به سبب ایمانش تا زمانی که نفس می کشد مومن باشد، غربت طلبگی، اگر می خواهید از این غریبی لذت ببرید باید از  رفتار و اعمالتان بتوانید درست استفاده کنید.

حجت الاسلام کارگران اظهار کرد: شرط سوم صداقت با امام زمان(عج) است و صادق بودن با امام زمان (عج) این است که من طلبه اگر با امام زمانم صادق نباشم چجوری توقع دارم امام زمان بار سنگین را از روی دوش من بردارند؟! اگر در این صداقت استوار باشید انچه حضرت فاطمه(س) و امام زمان(عج) در حوزه علمیه برای آینده اتان در نظر گرفته اند پویا می ماند.

وی در پایان در توصیه به طلاب گفت: مکتب حضرت زهرا(س)، مکتبی است که همیشه درب آن به روی علاقمندان باز است و تا زمانیکه حضرت زهرا(س) پذیرفته اند بدانید امام زمان هم پذیرفته اند، آیت الله بهجت می فرمودند: هرکس در خانه حضرت زهرا(س) امد برای خودش و خانواده اش برکت می آید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت