نشست اخلاق و محورهای طلبگی
نشست اخلاق و محورهای طلبگی

در دیدار با مسئول حوزه علمیه خواهران برگزار شد:

نشست اخلاق و محورهای طلبگی

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و اختتامیه کارگاه طلیعه حضور طلاب جدید الورود مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با مسئول حوزه علمیه جناب حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی دیدار کردند.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی گفت: پنجاه سال قبل وقتی از یزد رفتم قم دوتا استاد داشتیم که درس اخلاق می گفتند استاد قمی و استاد فرید که خیلی عارف بودند که وقتی صحبت های آنها را می شنیدیم یک هفته در فضای دیگری بودیم . مرحوم قمی شب های جمعه درس اخلاق می گفتند و تا صحبت ایشان تمام می شد فردی نبود که گریه نکنه متاسفانه از دست ما رفتند.

وی افزود:مرحوم قمی روی سه محور حرف می زدند : اول اینکه همه چیز را از خدا بخواهید، خدا تمام چیز را در اختیار انسان می گذارد شرط دارد و راههایی دارد که می توان با خدا ارتباط گرفت؛ دوم اینکه با تقوا باشید برای زندگی دنبال حرف بیهوده و کلام بیهوده نروید شما می توانید در این مسیر ترقی کنید و سوم اینکه اهل عبادت باشید، نماز اول وقت را فراموش نکنید .

مسئول حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: جناب اقای فرید اهل اراک و ساکن قم بود می گفتند ملکی بود در اراک بین دو برادر اختلاف بود به اقای بروجردی گفتند ایشان هم من را مامور کردند برای حل این مشکل، از خدا کمک خواستم، کمکم کند و راه حل را به من نشان بدهد، ایشان می گویند نیمه شب خواب دیدم قباله زمین تو اتاق روی طاقچه است من بیدار شدم صبح رفتم دیدم واقعا آنجا بود بلافاصله حق هرکسی رو بدهم بخاطر ارتباطی که آن شب از خدا گرفتم گره باز شد .

وی گفت: حوزه های علمیه چه اساتید و چه شاگردان باید سه چیز رعایت کنند: از خدا کمک بخواهند؛ سعی کنند گناه نکند؛ عبادت و بندگی در پیشگاه خدا انسان رو بالا می برد. عبدالله سیبا بچه کوفه بود مدینه خدمت امام صادق(ع) آمد امام احوال پدرش را پرسید، گفت: آقا پدرم از دنیا رفت امام سه بار فرمودند: خدا رحمتش کند؛ امام پرسید پدرت زیاد بچه داشت چیزی داشت ؟ گفت، وقتی پدر را دفن کردیم و امدیم خانه نان شب نداشتیم صبح با رفیق های پدرم امد گفت این ۱۰۰۰دینار را بگیر سرمایه قرار بده تا مادر و خواهر را سرپرستی کنید. تعریف مادرش را کرد نزد امام صادق ما این پول را سرمایه کردیم و کم کم پول بندا خدا را آماده کردیم با اصرار مادرم رفتم پول بنده خدا را دادم و الان در خدمت شما هستم ۳۰۰دینار خمس گردنم است، امام دعا کردند و گفتند آفرین بر مادرت .

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی در پایان به طلاب توصیه کردند چه اساتید و چه طلبه ها سعی کنید روحیه مادری را حفظ کنید چرا که ۸۰درصد از خوبی های مادرها به بچه ها منتقل می شود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت