تبلیغی راه و روش حضرت خدیجه(س)و جایگاه اجتماعی ایشان

در بین بانوان مبلغ و طلبه تبیین شد:

تبلیغی راه و روش حضرت خدیجه(س)و جایگاه اجتماعی ایشان

به مناسبت گرامیداشت رحلت ام المومنین حضرت خدیجه(س) مراسم روضه خوانی و مداحی با سخنرانی حجت الاسلام محمد جواد صادقیان بافقی، در مدرسه علمیه الزهرا(س)بافق برگزار شد.

در این مراسم که به یادبود درگذشت همسر رئیس  سابق حوزه علمیه امام صادق(ع) و همچنین پدر یکی از اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد حجت الاسلام صادقیان اظهار داشت: یکی از فضائل حضرت خدیجه سلام الله علیها این است که درد دین داشت و به مقام معنوی پیامبر آخر الزمان نیز آگاه بود بنابراین با توجه به شناخت نشانه های نبوت در محمد امین(ص)خودش مقدم بر ازدواج با ایشان شد.

وی تصریح کرد:حضرت خدیجه سلام الله علیها به عنوان یک حامی به تمام معنا با انفاق ثروتش در راه اسلام و پیامبر(ص)، به صورت همه جانبه از پیامبر دفاع کردند.

استاد مدرسه علمیه بافق خاطر نشان کرد: در زندگی هر شخص موفق و تاریخ ساز همیشه یک نفر نقش اساسی داشته است و حضرت خدیجه(س)بلافاصله پس از بعثت به پیامبر اسلام ایمان آورد.

صادقیان، بانوان طلبه را به مطالعه و تفکر در زندگی حضرت خدیجه سلام الله علیها دعوت کرد و افزود: بانوان مبلغ در طول سال در جلسات تبلیغی بانوان، راه و روش حضرت خدیجه(س)و جایگاه اجتماعی ایشان را تبیین کنند که چگونه یک بانو با انتخاب راه درست و دفاع از دین اسلام، تا آخرین لحظه عمر ثابت قدم می ماند.

وی گفت: دشمنان اسلام روی انسان های بی درد و بی دین سرمایه گذاری می کنند زیرا ازصدر اسلام تا کنون همیشه چنین افرادی به اسلام ضربه زده اند.

استاد مدرسه علمیه بافق اظهار کرد: چون حضرت خدیجه سلام الله علیها درد دین داشت همیشه پیامبر را تصدیق می کردند و هیچ گاه از ابتدای بعثت تا زمان رحلت، پیامبر را تنها نگذاشتتند حتی در مواقعی که کافران و مشرکان پیامبر را مسخره یا تکذیب می کردند.

صادقیان ادامه داد: حضرت خدیجه سلام الله علیها به خاطر حمایت هایش از پیامبر اسلام مورد اذیت مردم و حتی اقوام خود قرار می گرفت، حتی در زمان ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها زنان مکه او را تنها گذاشتند در حالی که خداوند زنان بهشتی و فرشتگان را به کمک خدیجه(س)فرستاد.

وی، به دوران سخت محاصره اقتصادی پیامبر و یارانش در شعب ابی طالب اشاره کرد و گفت: در آن زمان حضرت خدیجه سلام الله علیها تمام اموال خود را خرج حفظ جان مسلمانان کرد، به طوری که تمام دارایی اش که روزی ثروت مند ترین فرد در جزیرة العرب بود تمام شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت