اهمیت زی طلبگی و سربازی امام زمان(عج)

در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

اهمیت زی طلبگی و سربازی امام زمان(عج)

همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و حضور طلاب در کلاس های درس نشست تخصصی طلاب و مدیر مدرسه علمیه خواهران با محوریت زی طلبگی برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری گفت: کسی که حوزه می آید جزو سربازان امام زمان(عج) خواهد شد و لیکن مسائلی باعث می شود از انسان سلب توفیق شده و از امام زمان جدا شود که از جمله آنها، دلبستگی به دنیاست، ظواهر طلاب خواهر  به دنیا زیادتر شده، ولی سطح زندگی طلاب برادر در حد پایین تری است.

وی افزود:  انسان باید خودش را از فریب شیطان دور کند و از مسائل دیگری که موجب فاصله بین امام زمان(عج) می شود، پیروی از هوای نفس است.در ماه رمضان خداوند شیطان را در غل و زنجیر قرار می دهد، امام زمان وقتی ظهور کنند اولین کاری که انجام می دهند شیطان را از بین می برند، پس باید با هوای نفس خود غلبه کنیم و از او تبعیت نکنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران در بیان سومین دلیل جدایی به ضعف اراده اشاره کرد و گفت: باید عزممان را جزم کنیم و سستی و تنبلی نداشته باشیم، اگر سختی پیش آید با جان و دل بپذیرد و همیشه دنبال راه حلی که صرفاً خود را راحت کنیم نباشیم، و همچنین دلیل دیگر جدایی با امام عصرمان را نداشتن شناخت کافی نسبت به امام زمان و فلسفه غیبت عنوان کرد.

مریم تفکری اظهار کرد: ما باید از این فرصتی که خداوند نصیب ما کرده بتوانیم درست استفاده کنیم و از نگاهی که حضرت زهرا سلام الله علیها به ما داشته درست استفاده کنیم و همیشه برای دیگران الگو باشیم. در قرآن سوره احزاب آیه ۳۴خداوند به زنان پیامبر می گوید:« ای زنان پیامبر شما باید تمام اعمال و رفتارتان از همه بهتر باشد‌.» یک طلبه اگر اشتباه کند دو خطا براش نوشته می شود.چون مردم هم دارند رفتار او را می بینند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت