مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق
 
  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما  

   
اسفند 1396
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << < جاری> >>
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29      








جستجو





موضوعات




  هفت سین قرآنی   ...
هفت سین قرآنی

هفت سین قرآنی

یکی از کارهای ایرانیان برای استقبال از سال جدید سفره هفت سین است که به طور معمول ساعاتی پیش از تحویل سال گسترده شده و روز سیزدهم فروردین ماه جمع می شود.

اما در کنار این نوع سفره هفت سین، برخی از خانواده های ایرانی به سفره هفت سین قرآنی اعتقاد خاص دارند.

هفت سین قرآنی را با آب و زعفران در یک ظرف چینی نوشته و سر سفره هفت سین قرار می دهند و بعد از تحویل سال مقداری آب در این ظرف ریخته و آب را می نوشند و سلامتی و حاجات خود را از خداوند تبارک و تعالی طلب می کنند. این هفت سین قرآنی، هفت سلامی است که در قرآن کریم آمده است.

به همین منظور سفره هفت سلام قرآنی در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق نیز گسترده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  راهیان نور و پذیرش حوزه   ...
راهیان نور و پذیرش حوزه

راهیان نور و پذیرش حوزه

مبلغان مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق امسال هم کاروان راهیان نور دانش آموزی را همراهی نمودند.

در خلال این سفر و در راستای تبلیغ و پذیرش حوزه علمیه خواهران «خانم زهرا زارعی»مسئول تبلیغ حوزه گفت: امسال مانند سالهای قبل تبلیغ پذیرش در بین دانش آموزان راهیان نور صورت گرفت و مبلغان با ارتباط گیری در این سفر توانستند ارتباط مستمر را با آنها ادامه دهند.

زارعی افزود: دانش آموزان پس از سفر راهیان نور با شرکت در کلاس های مشکات که با هدف ارتقای سطح علمی دانش آموزان تشکیل می شود می توانند مبانی اعتقادی ، خداشناسی، معاد، مهدویت، احکام به شیوه نوین و .. را آموزش ببینند و بعد از آن توانایی مناظره و پاسخگویی مباحث مربوطه را یاد خواهند گرفت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  برگزاری کارگاه های مقدماتی آموزشی مداحی   ...
برگزاری کارگاه های مقدماتی آموزشی مداحی

برگزاری کارگاه های مقدماتی آموزشی مداحی

کلاس های آموزش مداحی توسط «خانم مریم تفکری» مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق بصورت کارگاهی در سال جاری برگزار شد.

«خانم زهرا زارعی» مسئول تبلیغ مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق از برگزاری کلاس های آموزش مداحی توسط خانم تفکری در دوره آموزشی 10 هفته ای و با شرکت 20 نفر از طلاب مدرسه علمیه الزهرا خبر داد.

در این دوره خانم تفکری سبک های مداحی و طریقه تمرین و ممارست را به طلاب آموزش دادند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  سال نو و فضایل ماه مبارک رجب   ...
سال نو و فضایل ماه مبارک رجب

سال نو و فضایل ماه مبارک رجب

در جلسه ای که با حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد «خانم مریم تفکری» مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) فضائل ماه مبارک رجب را برای طلاب تبیین و تشریح کرد.

در این جلسه «مریم تفکری» ضمن آرزوی شروع سال خوب برای همه طلاب گفت: سال جدید با شهادت امام هادی علیه السلام مصادف شده است و همه ما موظیم احترام این روز را در هر حال نگه داریم.

وی در ادامه گفت: ماه رجب، ماه خداست و در این ماه خداوند تبارک و تعالی درهای رحمت خود را بر بندگان گشوده است پس قدر لحظه لحظه این ماه مبارک را بدانیم تا خداوند نیز توفیق عبادت و بندگی را به ما عنایت کند.

تفکری افزود: همه ما طلبه ها باید با خدای خود عهد ببندیم که اجرا کننده همه اوامر و دستورات او باشیم و در جامعه و در برخورد با افراد طوری عمل کنیم که مجذوب به دین شوند نه اینکه از دین گریزان باشند.

در پایان این جلسه از دو نفر از برگزیدگان فعالان فضای مجازی در زمینه وبلاگ نویسی خانم ها زهرا صادقیان و اکرم دهقانزاده تقدیر به عمل آمد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  پذیرش حوزه علمیه خواهران تمدید شد   ...
پذیرش حوزه علمیه خواهران تمدید شد
پذیرش حوزه علمیه خواهران تمدید شد
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تجلیل آخر سال 96 از اساتید و کادر حوزه علمیه خواهران بافق   ...
تجلیل آخر سال 96 از اساتید و کادر حوزه علمیه خواهران بافق

تجلیل آخر سال 96 از اساتید و کادر حوزه علمیه خواهران بافق

نشست تجلیل از اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق همزمان با روزهای پایانی سال 96 با حضور «خانم مریم تفکری» مدیر مدرسه برگزار شد.

در این نشست «خانم مریم تفکری» ضمن تشکر از زحمات مخلصانه اساتید و کادر در راستای ترویج معارف دینی، گزارشی مختصر از فعالیتهای انجام شده در سال 96 را ارائه نموده و از آنها تجلیل به عمل آورد.

در ادامه نشست از طرف مسئول حوزه علمیه خواهران «حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی» و رئیس حوزه علمیه برادران«حجت الاسلام برزگری» به اساتید و کادر عیدی داده شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  گرامیداشت روز شهید   ...
گرامیداشت روز شهید
گرامیداشت روز شهید

گرامیداشت روز شهید

به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی ایران به فرمان امام راحل عظیم الشأن عملیات اجرایی ساخت سالن اجتماعات شهدای گمنام شهرستان بافق آغاز شد.

در این جلسه که با حضور مسئولان شهرستان و مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) و جمعی از طلاب برگزار شد «سید جواد سلیمانی» امام جمعه محترم شهرستان بافق ضمن گرامیداشت روز شهید  بر ادامه دادن راه این عزیزان تأکید کرد.

در ادامه سردار هدایتی مدیر کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، از همت مردم بافق در دوران دفاع مقدس تشکر کرد و خواستار جمع آوری آثار شهیدان شهرستان و علمای بزررگ این شهر همچون آیت الله شیخ محمدتقی بافقی شد.

سردار توکلی در بخشی از این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم به بیان خاطراتی پیرامون دفاع مقدس پرداخت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست مهارت های مؤثر در ازدواج سالم   ...
نشست مهارت های مؤثر در ازدواج سالم

نشست مهارت های مؤثر در ازدواج سالم

نشست کمیته سلامت جوانان با حضور معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق به عنوان رابط شبکه بهداشت و معاون فرماندار و دیگر مسئولان در مرکز بهداشت شهرستان برگزار شد.

در این نشست که با هدف آموزش جوانان در خصوص خود مراقبتی تشکیل شد، مهارت ارتباط مؤثر در ازدواج سالم آموزش داده شد.

گفتنی است از شروط آموزش این مهارت حضور زوج های جوان در طرح آموزشی است که از جمله مهارت های مورد آموزش، مهارت های مشاوره ای قبل، حین و پس از ازدواج می باشد.

مهارت های دیگر این طرح مقابله با بیماری اعصاب و روان است که با یک دوره خنده درمانی می توان آن را درمان نمود.

انتخاب سفیران سلامت از بین طلاب و آموزش آنها در جهت رفع مشکلات سلامت و درمان دانش آموزان، جوانان و نوجوانان می باشد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  زمان شناسی موجب مصونیت از هجوم شبهات است   ...
زمان شناسی موجب مصونیت از هجوم شبهات است

زمان شناسی موجب مصونیت از هجوم شبهات است

نشست پاسخگویی به شبهات با حضور «خانم زهرا زارعی» در جمع طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست «زهرا زارعی» ضمن بیان روایتی از امام صادق(ع) گفت: کسی که زمان شناس است شبهات بر او هجوم نخواهد آورد. وی افزود: از نظر مدعیان غربی مسلمانان آزادی تفکر و اندیشه ندارند چرا که از اول در گوش کودکانشان اذان و اقامه گفته می شود؛ از طرفی در اسلام حکمی به نام ارتداد وجود دارد که با آن مسلمانان بالاجبار باید تا آخر عمر مسلمان باقی بماند وگرنه اعدام می شوند.

وی اظهار کرد: از آنجایی که در قرآن هم آمده« لا اکراه فی الدین» بنابراین انسان در اختیار یا ترک هر عقیده ای آزاد است و کسی حق ندارد او را مجبور کند، بلکه نظر اسلام به عقل و فکر است که به فرموده پیامبر(ص): عقل در دل همانند چراغ در میان خانه است و مختار است در هر عقیده ای با رجوع به عقل خود بهترین را انتخاب نماید.

«خانم زارعی» با بیان اقسام ارتداد گفت: با توجه به آیه 36 سوره اسراء، از پی آنچه ندانی که چیست مرو، زیرا گوش و چشم همه را بدان بازخواست کنند و در قرآن کم نیست آیاتی که می گوید عقاید خود را از پدران و گذشتگان خود نگیرید.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  همسفران راهیان نور   ...
همسفران راهیان نور

همسفران راهیان نور

طلاب بسیجی همگام با کاروان دانش آموزی به سرزمین نور رهسپار شدند دراین سفر تلاشهای زیادی در جهت آشنایی دانش آموزان با سیره شهدا از جمله تزئین فضای داخلی اتوبوس با عکس شهدا ,دادن رزق شهدا به دانش آموزان , بستن عهدنامه با شهدا ,و………انجام شد.

در آخرسفر قرار شد رابطه بین دانش آموزان ومبلغان همچنان ادامه داشته باشد و کلاسهایی دراین زمینه داشته باشند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جلسه حلقه صالحین در بین طلاب   ...
جلسه حلقه صالحین در بین طلاب

جلسه حلقه صالحین در بین طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد

در این جلسه چند صفحه از کتاب جهاد اکبر امام خمینی(ره)خوانده و پیرامون مطالب این کتاب گفتگو وبحث شد تا طلاب به اهمیت مسئله تهذیب نفس در کنار تحصیل علم وآموزش از دیدگاه حضرت امام خمینی پی ببرند .

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  سیمای منافقان در قرآن کریم و فتنه 88 در جمهوری اسلامی ایران   ...
سیمای منافقان در قرآن کریم و فتنه 88 در جمهوری اسلامی ایران

سیمای منافقان در قرآن کریم و فتنه 88 در جمهوری اسلامی ایران

در نشستی که با حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد «خانم زهرا صادقیان بافقی» از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) سیمای منافقان در قرآن را تبیین کرد.

خانم صادقیان بافقی گفت: بر اساس آیه 145 سوره نساء خداوند متعال می فرماید: همانا منافقان در درک اسفل هستند و این پایین ترین درجه از جهنم است و در حدیثی آمده که تابوتی در پایین ترین درجه جهنم قرار دارد و در آن چندین نفر از افراد قبل از بعثت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و چندین نفر از امت پیامبر در آن قرار دارند که هرگاه خداوند اراده کند جهنم شعله ور شود در این تابوت باز می شود و شعله های آن همه جهنم را فرا می گیرد. یکی از این افراد که باعث شد سنگ بنای انحراف در طول حیات آدمی در بین بشریت استقرار یابد قابیل بود که اولین قاتل به شمار می رود.

وی افزود: بر اساس آیات قرآنی چند گروه جزء منافقان به شمار می روند: گروه اول حاکمان فاسد که به ظاهر به دین اسلام ایمان آوردند ولی فعالیت های خود را بر ضد نظام اسلامی به صورت زیرزمینی ادامه می دادند مثل ابوسفیان؛ گروه دوم خبرچینان و جاسوسان، مثل جاسوس هسته ای که اخیرا بازداشت شد که به خاطر رسیدن به منافع چند روزه این دنیا اطلاعات هسته ای کشورمان را در اختیار دشمنان نظام اسلامی و موساد قرار داد و باعث به شهادت رسیدن دانشمندان هسته ای شد.؛ گروه سوم متعصبانی که حق را می شناسند ولی تعصبشان اجازه نمی دهد که راه درست را انتخاب کنند مانند افرادی که به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می گفتند که ما می خواهیم بر دین پدرانمان باشیم حتی برخی از این گروه نقشه قتل پیامبر را بعد از جنگ تبوک کشیده بودند و در گردنه ای تلاش کردند ایشان را به شهادت برسانند اما خداوند متعال پیامبر خود را از این نقشه شوم آگاه کرد.؛ گروه چهارم کسانی که حق را پذیرفته اند ولی آن را مخاف با منافع مادی خود می دانند.

خانم صادقیان بافقی گفت: در فتنه 88 نیز ما شاهد کار همه جانبه منافقان داخلی و دشمنان خارجی در این کشور بودیم و بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ابعاد گسترده این فتنه در سالیان متمادی و آینده مشخص خواهد شد و این جریان های فتنه خیز به همه ما گوشزد می کند که بصیرت خود را افزایش دهیم و مراقب نفوذی ها در دولت ها و در میان امت های اسلامی باشیم حتی ممکن است برخی از این نفوذی ها در لباس روحانیت باشند و به اسلام ضربه های جبران ناپذیری را وارد کنند که اگر به دقت نگاه کنیم در اطراف خود شاهد چنین افرادی هستیم یکی از این روحانی نماها سید صادق شیرازی وابسته به جریان شیرازی ها و تشیع انگلیسی است  که به نام اسلام، به اسلام و مذهب تشیع ضربه می زند و عملا فرمان های صادر شده از اتاق های انگلیس خبیث را اجرا می کند و بر همه طلاب و مبلغان است که فعالیت های ضد اسلامی این جریان انحرافی را برای مردم بازگو کرده و به نحو احسن تبیین کنند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  برگزاری مسابقه زندگی با قرآن   ...
برگزاری مسابقه زندگی با قرآن

برگزاری مسابقه زندگی با قرآن

به مناسبت میلاد با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا علیها السلام و به منظور ارتقاء سطح مطالعه در طلاب مسابقه ای با عنوان زندگی با قرآن در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد.

این مسابقه با شرکت  40 نفر از طلاب مدرسه برگزار شد و از میان شرکت کنندگان به 5 نفر از برگزیدگان جوائزی به رسم یادبود اهداء شد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  شناسایی مبلغان پاسخگو به مسائل شرعی   ...
شناسایی مبلغان پاسخگو به مسائل شرعی

شناسایی مبلغان پاسخگو به مسائل شرعی

در نشستی با همت مدیر و معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق در راستای رفع شبهات و پاسخ به مسائل شرعی زائرین و مجاورین آستان مقدس امامزاده عبدالله-ع- تعدادی از مبلغین فعال خواهر انتخاب شدند.

در این نشست مقرر شد مبلغان همه روزه به نوبت یک ساعت قبل از نماز ظهر و عصر و یک ساعت قبل از نماز مغرب و عشا در آستان مقدس امامزاده عبدالله-ع- جهت پاسخگویی به سؤالات زائرین و مجاورین حضور به عمل آورند.

گفتنی است این طلاب به عنوان خادم افتخاری نیز در آستان مقدس امامزاده عبدالله-ع- نیز مشغول به فعالیت می باشند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  اجرای نمایشی ازدواج حضرت زهرا-س- و حضرت علی-ع-   ...
اجرای نمایشی ازدواج حضرت زهرا-س- و حضرت علی-ع-

اجرای نمایشی ازدواج حضرت زهرا-س- و حضرت علی-ع-

همزمان با ایام میلاد حضرت زهرا-س- طلاب پایه اول مدرسه علمیه الزهرا-س- مبحث ازدواج حضرت زهرا-س- و حضرت علی-ع- از درس سیره حضرت زهرا-س- را طی مراسمی با حضور استاد خود «خانم طیبه خبازیان» به صورت نمایشی اجرا نمودند.

در این کلاس «خانم خبازیان» ابتدا مبحث ازدواج آن دو بهانه خلقت را به صورت تئوری تدریس نموده و بعد طلاب مراسم ازدواج را در حضور مدیر، و دیگر اساتید حوزه به صورت نمایشی اجرا نمودند.

گفتنی است این برنامه در جهت الگوسازی سبک زندگی دینی و فاطمی با رعایت چارچوب های اسلامی اجرا شد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  «ترویج حجاب اقدامات ایجابی یا سلبی»   ...
«ترویج حجاب اقدامات ایجابی یا سلبی»

کرسی«ترویج حجاب اقدامات ایجابی یا سلبی» در جمع طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این کرسی که به بررسی موضوع چالش برانگیز «ترویج حجاب اقدامات ایجابی یا سلبی» پرداخته شد، فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش حوزه خواهران گفت:  این کرسی نتایجی در برداشت از جمله اینکه ترویج یک مسئله، دو شکل عام می تواند داشته باشد: ترویج اثباتی و ایجابی که این شکل ترویج، بیشتر تعلیمی، ترغیبی و تشویقی است و در آن تلاش می شود محتوای مسئله مورد ترویج، شفاف تر تبیین شود.

وی افزود: در مقام مثال در ترویج حجاب اسلامی به شیوه تعلیمی، باید به تبیین فلسفه حجاب، رابطه آن با امنیت روانی فرد، جامعه و … پرداخته شود و ترویج سلبی که در این شکل ترویج ، بیشتر الزامات، محدودیت ها، محرومیت ها و حتی مجازات تبیین می شود.

خانم ابوالحکیمی اظهار کرد: در شکل منطقی، ترویج سلبی باید همواره پس از ترویج اثباتی صورت بگیرد و به لحاظ کارآمدی نیز ترویج سلبی نسبت به ترویج اثباتی در سطح نازل تری قرار دارد در حالیکه هیچ کدام از این دو نوع ترویج، به تنهایی مثمر ثمر نخواهد بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ولایت پذیری حضرت زهرا علیهاالسلام   ...
ولایت پذیری حضرت زهرا علیهاالسلام

ولایت پذیری حضرت زهرا علیهاالسلام

در نشستی که با حضور بانوان و طلاب در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد «خانم زهرا زارعی» از مبلغان حوزه علمیه الزهرا (س) به تشریح برخی از ویژگی های بانوی دو عالم پرداخت.

خانم زارعی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرای مرضیه علیها السلام گفت: امام زمان (عج) فرمودند: دختر رسول خدا برای من الگویی حسنه است. پس بر ما بانوان است که هر کدام از مراحل زندگی از سیره این بانوی بزرگوار الگو بگیریم چرا این شخصیت بزرگوار با وجود عمر کم ولی پربرکت درس های زیادی را به پیروان خود دادند.

وی افزود: از جمله درسهایی که حضرت زهرا علیها السلام به جامعه بشری داده است ولایت پذیری بود که خود حضرت تا پایان عمر شریفشان، محکم و استوار بر این ولایت ایستادگی و از آن دفاع کردند و اگر ما مسلمانان عدالت پذیر نشویم امام عدات گستر نمی آید و تاریخ گواه این جمله است همچون زمان حضرت علی علیه السلام و ائمه اطهار علیهم السلام که چون مردم عدالت پذیر نبودند مانع عدالت گستری آن بزرگواران شدند و منصب امامت ایشان را یکی پس از دیگری غصب کردند و به آن ها ظلم های فراوان روا داشتند.

خانم زارعی در ادامه گفت: ما نباید به وجود ظلم عادت کنیم باید یار و یاور امام زمانمان باشیم و در این مسیر گام های موثر برداریم. ابتدا باید از خود شروع کرد و خودسازی کرد و انقلاب درونی به پا کرد و در مسیر امام زمان قدم برداریم و این با رعایت یک مورد محقق میشود:انجام معروفات الهی و ترک منکرات.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جشن بزرگ ریحانه الرسول   ...
جشن بزرگ ریحانه الرسول
جشن بزرگ ریحانه الرسول

در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد

جشن بزرگ ریحانه الرسول

در مراسم جشن بزرگی که به مناسبت میلاد با سعات دخت نبی گرامی اسلام حضرت زهرای مرضیه علیها السلام در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق انجام شد «خانم زهرا زارعی» از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) به تبیین شخصیت زنان در دوره های گوناگون پرداخت.

در این مراسم که با حضور جمع کثیری از بانوان و طلاب شهرستان بافق برگزار شد خانم زارعی گفت: در تاریخ گذشته مشاهده می کنیم که پیامبران زیادی آمدند و رسالتی را که خداوند متعال بر دوششان گذاشته بود را برای تبلیغ دین انجام دادند ولی همیشه یک عده ای نیز بودند که در مقابل پیامبران الهی به مخالفت برمی خاستند.

وی گفت: قبل از اسلام زن هیچ اهمیتی نداشت و در کشورهای که ادعای تمدن دارند مثل استرالیا دختر به اندازه گوسفند ارزش نداشت و در موقع قحطی یکی از غذاهای لذیذشان خوردن گوشت دخترانشان بود یا اگر زنی بیمار می شد همسرش او را خفه می کرد تا بیشتر زجر نکشد. در آفریقا اگر مشاهده می کردند زنی تخم مرغی از دستش افتاده و شکسته او را می کشتند یا هندوها معتقد بودند که وقتی زنی همسرش از دنیا می رود باید زن را نیز همراه شوهر دفن می کردند. اعراب جاهلی نیز وقتی خبر تولد دخترشان را می فهمیدند از ناراحتی چهره شان سیاه می شد و کودک را زنده به گور می کردند اما پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم آمد و نوع نگرش به زن را در حجاز تغییر داد و فرمود بهترین فرزندان شما دختران شما هستند.

خانم زارعی افزود: متأسفانه امروز شاهد این هستیم که غربی ها با سوء استفاده از زنان در جهت عرضه کالاهای خود قدم برمی دارند یا اینکه زنان را در ویترینها قرار می دهند تا مورد خرید و فروش قرار بگیرند و این یعنی ارزشی را که اسلام به زن و مقام و جایگاه او داده است را دارند به صورت نامحسوس از او می گیرند و به چشم یک کالا به او می نگرند.

از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم، مولودی خوانی، مسابقه و اهداء جوایز ارزنده به برگزیدگان بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  یاد مرگ عامل توجه به خوب زندگی کردن   ...
یاد مرگ عامل توجه به خوب زندگی کردن

یاد مرگ عامل توجه به خوب زندگی کردن

در نشستی که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد «خانم فاطمه بابازاده» از اساتید و مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) درباره یاد مرگ نکات مهمی را متذکر شد.

خانم بابازاده گفت: همه باید شکرگزار نعمت های الهی باشیم و فکر نکنیم که مرگ برای همسایه است. باید همیشه به این بیندیشیم که دنیا محل گذر است و تلاشمان این باشد که بصورت همیشگی در حال تهذیب نفس باشیم.

وی گفت: باید از خواب غفلت بیدار شویم که مرگ از رگ گردن به انسان نزدیکتر است. آدم یک آه است و یک دم و با هر نفسی انسان به مرگ نزدیک می شود در حالی که از آینده خود خبر ندارد. انسان یا خواب است یا اینکه خود را به خواب زده است اگر خواب باشد با یک تکانی از خواب بیدار می شود ولی اگر خود را به خواب زده باشد به این آسانی از خواب غفلت بیدار نخواهد شد.

خانم بابازاده افزود: باید همه هم و غم ما این باشد که برای آخرت توشه ای بیندوزیم که خداوند تبارک و تعالی فرموده من دنیا را مقدمه ای برای آخرت آفریدم. پس حتی در مورد قرائت قرآن کریم به روان خوانی آن بسنده نکنیم بلکه در کنار قرائت آن به ترجمه و تفسیر این کتاب مقدس هم توجه داشته باشیم و البته مهمتر از همه این موارد، این است که به آیه آیه قرآن کریم عمل کنیم.

در پایان این جلسه نیز توسلی به حضرت سیدالشهداء (ع) توسط خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) صورت گرفت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  نشست خادمیاران رضوی طلاب خواهر بافقی   ...
نشست خادمیاران رضوی طلاب خواهر بافقی

نشست خادمیاران رضوی طلاب خواهر بافقی

نشست خادمیاران رضوی با حضور سرکشیک، دبیر و اعضای کانون خادمیاران رضوی حوزه علمیه خواهران بافق در حسینیه حضرت زینب-س- بافق برگزار شد.

در این نشست مریم تفکری سرکشیک خادمیارن رضوی طلاب بافق ضمن توجیه اعضای کانون در راستای پیاده سازی اهداف کانون جهت ارتقا کمی و کیفی تحکیم خانواده ها گفت: کانون خادمیاران رضوی برنامه های جانبی زیادی را برای آستان قدس رضوی پیاده کرده و خواهان اجرای آن در کل کشور هستند که از جمله آن زن و تحکیم خانواده با توجه به افزایش آمار طلاق در ایران می باشد.

وی خاطر نشان کرد: مشاوره مذهبی، مشاوره خانواده، شناسایی خانواده های کم توان، و همچنین زائر اولی ها و … از جمله برنامه های اجرایی توسط اعضای کانون می باشد که میتوان در مساجد و محلات اجرایی کرد.

 

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  ویژگی های ستمگران بر اساس آیه 10 سوره فجر   ...
ویژگی های ستمگران بر اساس آیه 10 سوره فجر

ویژگی های ستمگران بر اساس آیه 10 سوره فجر

در نشستی که با حضور طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) برگزار شد ویژگی های ستمگران بر اساس آیه 10 سوره فجر با حضور «خانم زهرا صادقیان بافقی» تبیین شد.

در این نشست «زهرا صادقیان بافقی» از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) با اشاره به آیه 10 سوره فجر گفت: فرعون را ذی الاوتاد می گویند چون برخی از مفسرین معتقدند که او دست ها و پاهای مخالفانش را با میخ هایی بزرگ به زمین می کوبید و آنها را رها می کرد تا از دنیا بروند برخی دیگر از مفسرین معتقدند که منظور از ذی الاوتاد یعنی اینکه چادرهای لشکریانش را با میخ هایی به زمین متصل می کردند و برخی دیگر گفته اند منظور کنایه از قدرت و حکومت مستقری بود که فرعون داشت.

وی گفت: با مقایسه این ستمگر با ستمگران قبل از انقلاب اسلامی می توان فهمید که همه آنها تشنه قدرت بودند. در زمان پهلوی یکی از شاعران به دلیل اینکه شعری گفته بود که از آن بوی سیاست به مشام می رسید به صورت زنده زنده در آتش سوزانده شد و لب های  فرخی یزدی را به دستور این ستمگران به هم دوختند. حتی سازمانی را به نام ساواک تأسیس کردند و جوانان و مبارزان قبل از انقلاب را به طرز فجیعی مورد شکنجه و آزار قرار دادند در کمیته مشترک نیز همین روند به نحو وحشتناکتری ادامه داشت و شکنجه گران از هیچ اقدامی برای آزار و اذیت افرادی که مخالف حکومت پهلوی بودند فروگذار نکردند.

خانم صادقیان بافقی در ادامه گفت: اکنون باید قدر این نظام را بدانیم و اگر یکی از سه مؤلفه توکل برخدا، رهبری امام و وحدت ملت را از دست بدهیم، کشور و نظام با مشکل اساسی مواجه خواهد شد.

وی افزود: در هفته های گذشته ما شاهد اغتشاشات دراویش داعشی بودیم و در این اغتشاش 4 نفر از فرزندان این نظام به دست این گروه منحرف به شهادت رسیدند بنا بر این بر همه ما لازم است که همواره بصیرت داشته باشیم و مراقب نفوذ بیگانگان و فریب خوردگان در کشور باشیم که رهبر معظم انقلاب نیز بارها بر این امر تأکید فراوان داشته اند.

 

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  طلاب ودرختکاری   ...
طلاب ودرختکاری

طلاب ودرختکاری

گیاهان و درختان سهمی بسزا و نقشی بسیار مهم در زندگی بشر دارند. تلطیف هوا، تعادل دمای محیط، حفاظت از خاک و تامین بخشی از مواد غذایی مورد نیاز انسان اندکی از سودمندی های فراوان آنها است. اسلام مردمان را به تماشای گیاهان سرسبز و نگاه به مناظر جذاب آنها دعوت کرده است. چنانکه در فرموده های معصومین-علیه السلام- از تاثیر مثبت گیاهان بر جسم و جان آدمی آثار بسیاری به ما رسیده است.

به همین منظور و به مناسبت روز درختکاری اساتید و طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق با دستهای پر مهر خود نهال هایی را در خاک نشاندند.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  آسیب های اجتماعی و خانواده   ...
آسیب های اجتماعی و خانواده
آسیب های اجتماعی و خانواده

در مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد

آسیب های اجتماعی و خانواده

در نشستی که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد «خانم ریحانه کارگران» مسئول مرکز اورژانس اجتماعی بافق به نحوه بررسی و مشاوره پرونده های طلاق در شهرستان بافق پرداخت.

خانم کارگران گفت: کار اورژانس اجتماعی کمک در امور مربوط به خانواده هاست و اختلافات حاد خانوادگی و دختران فراری و دختران و زنان معتاد و کودک آزاری و اختلافات بین زن و شوهر و روابط بین دختران و پسران از مواردی است که اورژانس اجتماعی به آن می پردازد.

وی گفت: شماره 123 مربوط به این واحد است و خط سیار هم دارد که در روزهای خاص از هفته به محله های شهرستان سرکشی می کنند و به افرادی که به کمک نیاز دارند مشاوره می دهند.

خانم کارگران افزود: در بحث تحکیم خانواده با توجه به آمار زیاد طلاق، مهمترین عامل اعتیاد بوده است اما متأسفانه در سال جاری علت طلاق، خیانت زوجین است و افزایش داشته است.

وی تأکید کرد: از دیگر علت های طلاق، عدم مهارت خانه داری و همسرداری است و بهترین راهکار برای این موارد آموزش زوجین قبل از ازدواج به صورت اجباری و به وجود آوردن مشاغل پایدار برای مردان و زندگی بر اساس آموزه های دینی است.

در پایان این جلسه راهکارهای دیگری توسط مسئولین اورژانس اجتماعی و مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق ارائه شد تا مورد بررسی قرار گیرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  دعوتنامه جشن میلاد حضرت زهرا(س) برای عموم بانوان   ...
دعوتنامه جشن میلاد حضرت زهرا(س) برای عموم بانوان
موضوعات: خبر  لینک ثابت





  حالات مؤمن در زندگی   ...
حالات مؤمن در زندگی

در مدرسه علمیه الزهرا بافق تبیین شد

حالات مؤمن در زندگی

در نشستی که با حضور بانوان و طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان بافق برگزار شد «خانم صدیقه خلیلی» از مبلغان مدرسه علمیه حالات مؤمن در زندگی را تبیین کرد.

خانم خلیلی گفت: ما خانم ها همیشه می گوییم گرفتاریم ولی اگر ایمانمان را تقویت کنیم به جای این حرف خواهیم گفت که گرفتار یاریم و کسانی در زندگی موفق هستند که بتوانند به همین شیوه عمل کنند.

وی در ادامه افزود: اینکه گفته می شود که من هرچه دعا می کنم حاجتم برآورده نمی شود، امتحان خداست یا گرفتاری است که باید تحمل کنیم. مومن باید دو حالت باشد یعنی بین خوف و رجاء باشد.و شیطان هر لحظه در کمین انسان مؤمن است تا اگر کار خیری را بخواهد انجام دهد نگذارد و فرصت ها را از انسان می رباید.

این مبلغ حوزه تأکید کرد انسان اگر در چارچوب ولایت الهی نباشد گرفتار عذاب الهی می شود و یکی از عذاب های الهی انحراف فکری در فرد است و در این حالت بهتر است انسان به خداوند متعال پناه ببرد و عظمت او را درک کند و باور داشته باشد که خداوند، دانای مطلق، توانای مطلق، مهربان و بخشنده است و انسان با سعی و تلاش در راه رسیدن به خداوند متعال می تواند به سعادت ابدی دست یابد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  مغز عبادت را پیدا کنید....   ...
مغز عبادت را پیدا کنید....

مغز عبادت را پیدا کنید….

نشست اخلاق با محوریت« تزکیه نفس» با سخنرانی حجت الاسلام کارگران از اساتید اخلاق و شاگرد آیت الله بهجت(ره) در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: خداوند پرچمی دارد به نام لا اله الا الله که آرم آن «فمن یعمل مثقال ذره خیراً یره» است یعنی خداوند به ذره ذره اعمال ما نگاه می کند و به ما پاداش می دهد ولی گاهی ما انسان ها آن را فراموش می کنیم.

وی در بیان علت این فراموشی افزود: سرگرم شدن به شهوات و مادیات است درحالیکه حقیقت معنای زندگی انسان جواب دادن مستقیم به خداست. و به فرموده آیت الله بهجت(ره) هر موقع انسان توانست روی پای خودش بایستد و اعمالش را برای خدا توضیح دهد آن موقع حقیقت زندگی را فهمیده و خداوند هم فرموده: با توجه به نعمت هایی که به تو داده ام  هر روزت را از روز قبل بهتر کن !

این استاد اخلاق اظهار کرد: اخلاق در وجود انسان نهفته است و باید از زیر حجاب بیرونش آورد؛ مانند طلا و جواهرات که میان خاک ها و باطله ها نهفته است و طی عملیاتی اکتشاف و خالص سازی می شود. بنابراین حقیقت اخلاق را باید از حجابی که باعث می شود انسان خود را بعنوان مخلوق خدا نبیند بیرون آورد که خودخواه نباشد بلکه خودشناس باشد که نتیجه آن خداشناسی می شود.

حجت الاسلام کارگران گفت: حجاب های بین ما و خدا باعث می شود اشک ندامت کم شود و در نتیجه فاصله بین ما و خدا زیاد می شود بنابراین مغز عبادت رسیدن بنده خدا به خداست و اگر بنده با نماز به خدا نزدیک نشود یعنی مغز عبادت را نگرفته است.

وی افزود: یک قطره اشک بنده در دل شب باث خاموش شدن دریای آتش است چرا که عملی را انجام داده که بر او واجب نبوده و دریای آتش وسعت حرارت آتش است مانند آتش نمرود که حجم آن برای حضرت ابراهیم(ع) کم نشد بلکه وسعت حرارتش از بین رفت و این همان مسیری است که خداوند نشان داده و انسان در آن حرکت می کند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  انقلاب اسلامی، وحدت ملی، عزت امت اسلامی و حکومت جهانی حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف   ...
انقلاب اسلامی، وحدت ملی، عزت امت اسلامی و حکومت جهانی حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف

انقلاب اسلامی، وحدت ملی، عزت امت اسلامی و حکومت جهانی حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف

در نشستی که با حضور بانوان ولایی و طلاب شهرستان بافق در مدرسه علمیه الزهرا (س) برگزار شد ویژگی های انقلاب اسلامی ایران و رابطه آن با دوران ظهور با حضور «خانم زهرا صادقیان» تبیین شد.

در این نشست زهرا صادقیان بافقی از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) برخی از ویژگی های حکومت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران را برشمرد و رابطه آن را با ویژگی های حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام بیان کرد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم که فرمودند مردمی از مشرق زمین قیام کنند و زمینه را برای مهدی علیه السلام فراهم کنند از جمله ویژگی های انقلاب اسلامی را اینگونه بیان کرد:

شروع و حرکت انقلاب اسلامی ایران از مساجد بود و رهبری این حرکت و انقلاب بزرگ بر عهده مرجعی بود که همه را به سوی خدای متعال دعوت می کرد. مردم زمانی قیام کردند که به بن بست نظام پهلوی رسیدند و تبعیدها و مصاحبه های امام راحل عظیم الشأن باعث جهانی شدن انقلاب شد و توجه همگان به جامعه شیعی جلب شد در مقابل دشمنان از ترس به خطر افتادن منافعشان به مقابله با این انقلاب برخاستند ولی با وجود مشکلاتی همچون تحریم گام های خوبی در جهت اشاعه اسلام در داخل و خارج برداشته شده است و در زمینه های علمی رشد چشمگیری داشته ایم.

وی افزود اصل حرکت انقلاب اسلامی برای پیاده کردن اسلام بوده است ولی اجرای کامل و بدون نقص معارف اسلامی به دستان مبارک حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف خواهد بود.

«خانم صادقیان» در ادامه برخی از ویژگی های دوران ظهور را اینگونه بیان کرد و گفت ظهور حضرت مهدی علیه السلام نیز از مسجدالحرام خواهد بود در زمانی که ظلم و جور فراگیر شده است و وظیفه ماست که هم اکنون نیز در مقابل این ظلم قیام کنیم. حضرت در زمانی ظهور خواهند کرد که جامعه بشری به بن بست رسیده است و در آن زمان هر کس بنا بر دین و آیین خود منجی و موعودش را طلب می کند. دعوت حضرت بصورت جهانی و مخاطب ایشان همه مردم هستند.

وی در ادامه برخی از ویژگی های حکومت حضرت را بیان کرد و گفت در این حکومت دین حق بصورت جهانی خواهد بود و با بدعت ها و مسالک ساختگی مبارزه خواهد شد و عدالت در همه ابعادش اجرا می شود و اخلاق و معنویت و رشد علمی در بالاترین درجه قرار می گیرد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  راهیان نور دانش آموزی   ...
راهیان نور دانش آموزی

راهیان نور دانش آموزی

با حضور مبلغان حوزه علمیه خواهران بافق در جمع دانش آموزان کاروان راهیان نور دانش آموزی شهرستان بافق اعزام شدند.

طبق سنوات قبل 6 دستگاه اتوبوس از دانش آموزان دختر در مقطع دبیرستان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.

این کاروان ها که با هماهنگی بسیج طلاب با هر اتوبوس یک مبلغ فرستاده می شود، قبل از حرکت جلساتی جهت برنامه ریزی طول سفر انجام می گیرد. تا در مورد بسته فرهنگی موضوعات سخنرانی و زندگینامه شهدا و … آماده سازی های لازم انجام گیرد. تا سفری سرتاسر معنویت برای دانش آموزان به ارمغان آورد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  حسد خطرناک ترین دام شیطان   ...
حسد خطرناک ترین دام شیطان

حسد خطرناک ترین دام شیطان

نشست مشاوره با موضوع«حسد» با سخنرانی «خانم طیبه خبازیان» در جمع طلاب و اساتید در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست «خانم خبازیان» حسد را یکی از رذایل اخلاقی و از خطرناک ترین دام های شیطان معرفی کرد و گفت: حسد به معنای تمنای زوال نعمت از خواهر و برادر مؤمن است که در مقابل غبطه قرار می گیرد.

وی افزود: شخص حسود را باید نصیحت نمود چرا که طبق روایتی از حضرت علی(ع) شخص حسود بیمار است. بنابراین کسی که حسادت می کند روحش زندانی و عیبش رسواکننده اوست.

این مشاور حوزه اظهار کرد: شخص حسود ویژگی هایی از جمله غمگینی همیشگی، عیب جویی از دیگران، انزوا و افسردگی، رنجوری و حساس بودن، پرخاشگری و … دارد. همچنین این شخص هرگز به غنا نمی رسد و خواهان زوال نعمت دیگری بوده و از خوشحالی دیگران غمگین و عصبانی است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  «نگین آفرینش» در بین طلاب   ...
«نگین آفرینش» در بین طلاب

«نگین آفرینش» در بین طلاب

سری دوم جلسات «نگین افرینش» با حضور «خانم سمیه السادات حسینی» از اساتید حوزه در جمع طلاب برگزار شد.

در این جلسه «خانم حسینی» با بیان روایتی از پیامبر(ص) با مضمون الدّعاءُ مخ العباده گفت: آدمی در حال دعا از همه چیز و همه کس بریده می شود و به عالم ملکوت متصل می شود در همین راستا یکی از راههای دوستی با خدا دعا و نیایش است که دعاهای حضرت مهدی(عج) یا از خود حضرت نقل شده و یا معصومان دیگر در مورد ایشان نقل کرده اند.

این مدرس مهدویت در بیان سیمای حضرت مهدی(عج) در ادعیه و زیارات افزود: ایشان ویژگی های شخصی از جمله اینکه ایشان از نسل پاک پیامبر(ص) و همنام ایشان و فرزند امام حسن عسکری(ع) می باشند؛ و ویژگی شخصیتی حضرت در قالب القاب و اوصاف ایشان بیان می شود؛ و مقامات و شئونات ایشان را می توان در مقام خلیفه الله، باب الله، سبیل الله، میثاق الله و عین الله الناظر و … می توان دنبال نمود.

«خانم حسینی» اظهار کرد: دعا و زیارت حضرت آثاری از جمله مودت اهل بیت بویژه محبت امام عصر(عج)، ذکر و شکر نعمت وجود امام، نیکی به امام و سپاس از او، توجه و عنایت امام برای دعا کننده و …. را دارد.

وی ادامه داد: در هنگام دعا برای حضرت باید ارتباط قلبی با ایشان پیدا کرد و با حضور قلب کامل با ایشان راز و نیاز نمود. و دعای سلامتی و فرج را در اولویت قرار دهیم هر چند خود خدا خلیفه خود را حفظ نموده ولی ما وظیفه داریم ایشان را بر خود مقدم بدانیم چرا دعا برای ایشان قبل از هر چیزی برای خودمان فایده خواهد داشت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  جهل، عامل رکود جامعه از گذشته تاکنون   ...
جهل، عامل رکود جامعه از گذشته تاکنون

جهل، عامل رکود جامعه از گذشته تاکنون

همایش علمی- پژوهشی فاطمیون با سخنرانی «حجت الاسلام سبزواری» در جمع طلاب، اساتید و مسئولان حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد.

همایش فاطمیون با هدف ترویج فرهنگ و سبک زندگی فاطمی با حضور پرشور طلاب و اساتید در سالن اجتماعات حوزه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام سبزواری با اشاره به نقش هدایتگری حضرت زهرا(س) برای آحاد جامعه گفت: جهل مردم مهمترین عامل رکود جامعه انسانیت است که منجر به دوری از حرکت معنوی و تحول درونی انسان می شود.

وی افزود: مهمترین ابزار دشمن در گمراه کردن انسان سوء استفاده از جهل آنها و سرگرم نمودن آنها به امورات غیرلازم و مخالف علم و بصیرت است. همان گونه که دیده شده دشمن با سرگرم کردن مردم و با استفاده از جهل آنها کاری کرد که دست از امامشان بردارند و بدون علم و بصیرت عمل کنند اگر نقش هدایتگری وجود مقدس زهرا اطهر(س) نبود الان نامی از قرآن و اسلام هم نبود.

این استاد حوزه گفت: از جمله اقدامات هدایتگرانه ایشان می توان به تبیین جایگاه امیرمؤمنان و حقانیت ایشان، روشنگری جایگاه مخالفان و حقانیت ایشان و پیش بینی آینده جامعه اسلامی اشاره کرد.

حجت الاسلام سبزواری به اشاره به گوشه ای از خطبه فدک در اثبات مسأله امامت و ولایت و تمسک ب آیه 35 سوره یونس اظهار کرد: سرآغاز تنش های ضد حق بعد از رحلت پیامبر(ص) از طریق از بین بردن روایات پیامبر(ص)، منع تدوین حدیث، سرگرم کردن مردم به قرائت قرآن بدون تدبر، جعل حدیث و هتک حرمت به مقدسات و … بود.

این کارشناس سبک زندگی فاطمی در پایان گفت: امروزه نیز جهل مردم باعث شده تا در دام جریان های ضد فرهنگی مانند ابتذال فرهنگی با رویکرد هویت ستیزی، موسیقی گرایی با رویکرد معنویت ستیزی، شیطان پرستی با رویکرد دین ستیزی، وهابیت با رویکرد شیعه ستیزی، بهائیت با رویکرد اسلام ستیزی، تصوف با رویکرد مرجعیت ستیزی و داعش با رویکرد اسلام ستیزی، گرفتار شوند.

گفتنی است مداحی و ذکر مصیبت و معرفی 250  منبع در زمینه سیره و ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) معرفی کانال هایی با محوریت امام شناسی، معرفی محورهای فراخوان مقاله همایش فاطمیون، وداع باشهدای گمنام، و تبرک جستن از خوان بی بی دو عالم از دیگر برنامه های این همایش بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  تبیین سبک زندگی فاطمی   ...
تبیین سبک زندگی فاطمی

با همکاری مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق انجام شد

تبیین سبک زندگی فاطمی

در ایام فاطمیه با همکاری مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق و پایگاه های بسیج در جمع بانوان شهرستان سبک زندگی حضرت زهرا (س) تبیین شد و به شبهات درباره حضرت فاطمه(س) پاسخ داده شد و این شبهات مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

زهرا زارعی مسئول واحد تبلیغ حوزه علمیه خواهران گفت: 30 نفر از مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) در 15 نقطه از سطح شهرستان در طول این ایام با شرکت در مراسم های عزاداری بانوان ارادت خود را به آستان مقدس بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) ابراز داشتند و به مرثیه سرایی پرداختند.

در حاشیه این مراسم ها نیز جهت پذیرش مدرسه علمیه تبلیغاتی صورت گرفت.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  «تهذیب نفس»   ...
«تهذیب نفس»

نشست اختصاصی«تهذیب نفس»

نشست اخلاق با حضور « حجت الاسلام والمسلمین عباسی» از قم در جمع طلاب واساتید برگزار شد.
در این نشست حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه تعلیمات دینی به سه دسته تقسیم می شود گفت: عقاید مربوط به فکر و اندیشه انسان است، فقه وشرح مربوط به اعضاء وجوارح انسان می باشد واخلاق مربوط به قلب وروح است.

وی افزود: متاسفانه مسائل اخلاق دربین مسلمانان وحوزه های علمیه از اهمیت کمتری برخوردار است.
درحالیکه در روایت آمده اگر مومنی در مسائل اخلاق خودش کوتاهی کند و با نفس مبارزه نکند ایمانش ناقص است .

این استاد اخلاق ادامه داد: در حوزه های علمیه باید تحصیل علم همراه با تهذیب نفس واخلاق باشد واین میسر نمی شود مگر با وجود برنامه تزکیه و استاد اخلاق که لازمه این راه است.

 سمیه السادات حسینی فرمانده بسیج طلاب هدف از برگزاری این جلسه را اهمیت دادن به تهذیب نفس وخودسازی طلاب درکنار تحصیل علم دانست وخاطرنشان کرد این جلسات بصورت مستمر هر 15 روز یکبار درجهت ارائه برنامه مناسب تزکیه نفس برگزار میشود.

ادامه »

موضوعات: خبر  لینک ثابت





  «زن و خانواده انقلابی»   ...
«زن و خانواده انقلابی»

نشست «زن و خانواده انقلابی» با سخنرانی «خانم طیبه خبازیان» مشاور و استاد حوزه در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست «خانم خبازیان» با بیان روایتی از پیامبر(ص) گفت: در آینده زنانی پیدا می شوند در حالی که پوشیده اند، برهنه اند؛ هوس بازند و دل فریب؛ موهای خود را طوری جلوه می دهند که مانند کوهان شتر است، داخل بهشت نمی روند در حالی که بوی بهشت زیاد از فاصله دور فهمیده می شود.

این کارشناس خانواده افزود: رکن و اساس خانواده زن است به گونه ای که زن بالاترین جایگاه را در اسلام دارد؛ همانطور که پیامبران رسالت هدایت مردم را بر عهده دارند زن هم نقش تربیتی دارد.

وی اظهار کرد: سکون و آرامشی که در زن است هدیه ای از جانب خدا به مرد می باشد، و نقش همسرداری او در آیه21 سوره روم آمده، به گونه ای که زن می تواند امنیت و آرامش را به مرد هدیه کند.

این مشاور حوزه با اشاره به انجام همزمان چند کار توسط زن با بیان سخنی از امام راحل(ره) گفت: ایشان فرمودند زن علاوه بر نقش فرزند داری و همسرداری می تواند در عرصه سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نیز فعالیت کند.

ایشان در ادامه سخنان امام خمینی(ره) تصریح کرد: امام زنان را مؤثر در پیروزی انقلاب دانستند و زنان طاغوت را به زنان جاهلیت خواندند و گفتند زنان دوره ما مثل یک مورچه روی سنگ سیاه حرکت می کنند که خودشان را خیلی راحت به اسم آزادی در معرض نامحرم قرار می دهند.

موضوعات: خبر  لینک ثابت






  خانه آخرین مطالب لینک دوستان تماس با ما