«نگین آفرینش» در بین طلاب

«نگین آفرینش» در بین طلاب

سری دوم جلسات «نگین افرینش» با حضور «خانم سمیه السادات حسینی» از اساتید حوزه در جمع طلاب برگزار شد.

در این جلسه «خانم حسینی» با بیان روایتی از پیامبر(ص) با مضمون الدّعاءُ مخ العباده گفت: آدمی در حال دعا از همه چیز و همه کس بریده می شود و به عالم ملکوت متصل می شود در همین راستا یکی از راههای دوستی با خدا دعا و نیایش است که دعاهای حضرت مهدی(عج) یا از خود حضرت نقل شده و یا معصومان دیگر در مورد ایشان نقل کرده اند.

این مدرس مهدویت در بیان سیمای حضرت مهدی(عج) در ادعیه و زیارات افزود: ایشان ویژگی های شخصی از جمله اینکه ایشان از نسل پاک پیامبر(ص) و همنام ایشان و فرزند امام حسن عسکری(ع) می باشند؛ و ویژگی شخصیتی حضرت در قالب القاب و اوصاف ایشان بیان می شود؛ و مقامات و شئونات ایشان را می توان در مقام خلیفه الله، باب الله، سبیل الله، میثاق الله و عین الله الناظر و … می توان دنبال نمود.

«خانم حسینی» اظهار کرد: دعا و زیارت حضرت آثاری از جمله مودت اهل بیت بویژه محبت امام عصر(عج)، ذکر و شکر نعمت وجود امام، نیکی به امام و سپاس از او، توجه و عنایت امام برای دعا کننده و …. را دارد.

وی ادامه داد: در هنگام دعا برای حضرت باید ارتباط قلبی با ایشان پیدا کرد و با حضور قلب کامل با ایشان راز و نیاز نمود. و دعای سلامتی و فرج را در اولویت قرار دهیم هر چند خود خدا خلیفه خود را حفظ نموده ولی ما وظیفه داریم ایشان را بر خود مقدم بدانیم چرا دعا برای ایشان قبل از هر چیزی برای خودمان فایده خواهد داشت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت