یاد مرگ عامل توجه به خوب زندگی کردن

یاد مرگ عامل توجه به خوب زندگی کردن

در نشستی که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) بافق برگزار شد «خانم فاطمه بابازاده» از اساتید و مبلغان مدرسه علمیه الزهرا (س) درباره یاد مرگ نکات مهمی را متذکر شد.

خانم بابازاده گفت: همه باید شکرگزار نعمت های الهی باشیم و فکر نکنیم که مرگ برای همسایه است. باید همیشه به این بیندیشیم که دنیا محل گذر است و تلاشمان این باشد که بصورت همیشگی در حال تهذیب نفس باشیم.

وی گفت: باید از خواب غفلت بیدار شویم که مرگ از رگ گردن به انسان نزدیکتر است. آدم یک آه است و یک دم و با هر نفسی انسان به مرگ نزدیک می شود در حالی که از آینده خود خبر ندارد. انسان یا خواب است یا اینکه خود را به خواب زده است اگر خواب باشد با یک تکانی از خواب بیدار می شود ولی اگر خود را به خواب زده باشد به این آسانی از خواب غفلت بیدار نخواهد شد.

خانم بابازاده افزود: باید همه هم و غم ما این باشد که برای آخرت توشه ای بیندوزیم که خداوند تبارک و تعالی فرموده من دنیا را مقدمه ای برای آخرت آفریدم. پس حتی در مورد قرائت قرآن کریم به روان خوانی آن بسنده نکنیم بلکه در کنار قرائت آن به ترجمه و تفسیر این کتاب مقدس هم توجه داشته باشیم و البته مهمتر از همه این موارد، این است که به آیه آیه قرآن کریم عمل کنیم.

در پایان این جلسه نیز توسلی به حضرت سیدالشهداء (ع) توسط خانم مریم تفکری مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) صورت گرفت.

موضوعات: خبر  لینک ثابت