کرسی«ترویج حجاب اقدامات ایجابی یا سلبی» در جمع طلاب حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.
در این کرسی که به بررسی موضوع چالش برانگیز «ترویج حجاب اقدامات ایجابی یا سلبی» پرداخته شد، فاطمه ابوالحکیمی معاون پژوهش حوزه خواهران گفت: این کرسی نتایجی در برداشت از جمله اینکه ترویج یک مسئله، دو شکل عام می تواند داشته باشد: ترویج اثباتی و ایجابی که این شکل ترویج، بیشتر تعلیمی، ترغیبی و تشویقی است و در آن تلاش می شود محتوای مسئله مورد ترویج، شفاف تر تبیین شود.
وی افزود: در مقام مثال در ترویج حجاب اسلامی به شیوه تعلیمی، باید به تبیین فلسفه حجاب، رابطه آن با امنیت روانی فرد، جامعه و … پرداخته شود و ترویج سلبی که در این شکل ترویج ، بیشتر الزامات، محدودیت ها، محرومیت ها و حتی مجازات تبیین می شود.
خانم ابوالحکیمی اظهار کرد: در شکل منطقی، ترویج سلبی باید همواره پس از ترویج اثباتی صورت بگیرد و به لحاظ کارآمدی نیز ترویج سلبی نسبت به ترویج اثباتی در سطح نازل تری قرار دارد در حالیکه هیچ کدام از این دو نوع ترویج، به تنهایی مثمر ثمر نخواهد بود.