گزارش مبسوط دوره تربیت مبلغات

تربیت مبلغات برای اولین بار در بافق
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) اولین دوره تربیت مبلغات با حضور اساتید مجرب از مرکز استان یزد و شهرستان بافق برگزار شد
مریم تفکری مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) در رابطه با برگزاری این دوره گفت : این دوره به مدت هشت روز فشرده و با حضور اساتید مجرب از استان یزد و شهرستان بافق برای اولین بار به صورت حرفه ای و با استقبال بی نظیر طلاب و دانش آموختگان حوزوی برگزار شد.
مدیر حوزه علمیه خواهران اظهار کرد : اولین کلاس این دوره ، کلاس آموزش مداحی بود که با حضور طیبه تفکری مداح استان یزد برگزار شد . وی ادامه داد : از جمله سرفصل هایی که در این کلاس مطرح شد اصول مداحی ، تعریف مداحی ، انواع سبک های مداحی ، خصوصیاتی که یک مداح باید داشته باشد ، معرفی شعر و مرثیه و … بود که این مباحث هم به صورت تئوری و هم عملی ارائه شد.
تفکری عنوان کرد : دومین کارگاه مربوط به احکام بانوان بود که در روز اول با حضور اعرابی یکی از کارشناسان احکام بانوان از مرکز استان و دو روز بعد با حضور فاطمه بابازاده استاد احکام این حوزه برگزار شد .
وی افزود : یکی از کارگاه های این دوره کارگاه روانشناسی و شیوه های تبلیغ بود که با حضور استاد آبائی کارشناس صدا و سیما در محل حسینیه امامزاده عبدالله و با حضور طلاب شرکت کننده در این دوره و مداحان سنتی خانم شهرستان برگزار شد .
آبائی در این کارگاه از جمله راهکارهای موفقیت یک مداح خوب را سند داشتن مطالب و ارائه مطالب از کتب معتبر مطرح کرد و افزود : یک مداح نباید به هر قیمتی و با هر ترفندی درصدد این باشد که اشک مستمع را در بیاورد بلکه باید مطالب خود را آنگونه که واقعیت داشته مطرح نماید . وی در همین رابطه به معرفی چند کتاب معتبر از جمله لهوف سید بن طاوس ، مقتل ابی مخنف ، مقتل جامع سید الشهداء و …پرداخت .
مریم تفکری درباره آخرین کارگاه این دوره عنوان کرد : آخرین کارگاه مربوط به روش سخنرانی دینی بود که با حضور یکی از اساتید و سخنرانان استان یزد اشرف السادات خاتم الحسینی برگزار شد . وی افزود : این کارگاه از جمله کارگاه هایی بود که مورد توجه طلاب قرار گرفته بود .
روش سخنرانی دینی ، اهمیت سخنرانی در آیات و روایات ، انواع سخنرانی دینی و معرفی انواع سبکها و اسلوبهای سخنرانی و … از جمله مباحثی بود که هم به صورت تئوری و هم عملی مطرح شد .
گفتنی است از کارگاه های مداحی و روش سخنرانی از مبلغات به صورت عملی تست گرفته شد .
در پایان این دوره ، مراسم اختتامیه که مصادف با شروع دهه کرامت بود با مولودی خوانی و همخوانی طلاب همراه بود .
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) در رابطه با زمان این دوره گفت : این دوره از 15 تا 23 مرداد ماه برگزار شد و قرار است از شرکت کنندگان آزمون گرفته شود و به آنها گواهی معتبر داده شود .

 

ادامه مطلب :

گزارش مبسوط دوره تربیت مبلغات
گزارش مبسوط دوره تربیت مبلغات
گزارش مبسوط دوره تربیت مبلغات
گزارش مبسوط دوره تربیت مبلغات
موضوعات: خبر  لینک ثابت