کاری که از دنیا و آنچه در آن است ارزشش بیشتر است ...

کاری که از دنیا و آنچه در آن است ارزشش بیشتر است …
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) همایش طلاب جدیدالورود حوزه علمیه الزهرا(س) بافق صبح امروز با حضور طلاب و خانواده هایشان با همت مدیریت حوزه و بسیج طلاب برگزار شد
در این همایش که با حضور مدیر حوزه و اساتید و کادر برگزار شد کلیه طلاب جدیدالورود به همراه خانواده هایشان با استقبال گرم مدیر بعد از گذر از زیر قرآن کریم در مراسم حضور بهم رساندند .
شروع مراسم با قرائت قرآن و سرود جمهوری و پخش سخنان مقام معظم رهبری در جمع طلاب خواهر بود و در ادامه مریم تفکری مدیر حوزه ضمن خوش آمد گویی به حضار مَقدم آنها را گرامی داشت و ضمن بیان روایتی گفت :«پیامبر(ص) خطاب به معاذ فرمودند : اگر خداوند متعال یک نفر را به دست توهدایت کند چنین کاری از دنیا و آنچه در آن است مهمتر و پرارزش تر ست» ، وی گفت : این روایت می تواند سرلوحه کار هر طلبه ای باشد که دوست دارد یکی از اهداف حوزه که مدرس ، مبلغ و یا محقق است را دنبال کند در هر کدام از این زمینه ها به موفقیت های چشمگیری نائل گردد .
تفکری افزود : توفیق سربازی امام زمان(عج) ، از جمله توفیقاتی است که خدا آن را به واسطه فیض و رحمت بی دریغ خود نصیب انسان می کند فلذا یک طلبه باید قدر این فیض الهی را بداند و سعی کندتا با رفتار و کردار خود جنبه عملی این مقام را به وهله اجرا بگذارد .
مدیر حوزه علمیه الزهرا(س) ضمن اشاره به رعایت برخی نکات و آداب توسط طلاب اظهار کرد : یک طلبه باید برای هم نوعان خود الگو بوده و به گونه ای برخورد نماید که وقتی در بین زنان دیگر قرار می گیرد طلبه بودن او نمایان باشد .
مریم تفکری در ادامه برخی آئین نامه های آموزشی لازم الاجرا در حوزه را بیان نمود و گفت : محیط حوزه علمیه مانند برخی مکان های آموزشی دیگر نیست بلکه دارای یک سری قیود خاص است که طلاب ملزم به رعایت آن می باشند و در همین راستا به مواردی از جمله حدود حجاب ، حضور در کلاس ، داشتن اخلاق طلبگی و … اشاره کرد .
در ادامه مراسم زهرا زارعی از طلاب فارغ التحصیل حوزه در خصوص آداب زی طلبگی برای حضار سخنرانی کرد و گفت : یک طلبه وقتی برای تحصیل در حوزه دعوت می شود باید به خود ببالد چون این دعوتی است که شامل حال هر کسی نمی شود . وی افزود : طلبه باید از این مصداق استفاده کرده و از سرور و مولایش حضرت بقیه الله(عج) با رفتارش دعوت به عمل بیاورد و خانه دلش را به گونه ای صیقل دهد که نه تنها خود بلکه دیگران و جامعه را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کند .
در پایان مراسم متن میثاق نامه توسط یکی از طلاب قرائت شد و همگی هم پیمان شدند تا به عنوان سربازی فداکار تمام توان و استعداد خود را در جهت اعتلای کلمه الله به کار بسته و منافع اسلام رابر منافع شخصی ترجیح داده و در حفظ و صیانت از حریم مذهب حقه جعفری و روحانیت کوشا باشند .
اجرای دکلمه و پخش کلیپ ازدیگر برنامه هایی بود که در این مراسم برگزار شد .

ادامه مطلب :

کاری که از دنیا و آنچه در آن است ارزشش بیشتر است ...
کاری که از دنیا و آنچه در آن است ارزشش بیشتر است ...
موضوعات: خبر  لینک ثابت