چیستی و چرایی دروس حوزوی

در بین طلاب جدید الورود مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد

چیستی و چرایی دروس حوزوی

نشست بررسی چیستی و چرایی یادگیری دروس حوزوی با حضور حجت الاسلام قاسمی از اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش در بین طلاب جدید الورود برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام قاسمی گفت: در گذشته در بسیاری از شهرهای کشور خواهران نمی توانستند درس حوزه بخوانند و فقط محدود به قم بود، در سال ۱۳۷۵مرکز حوزه ها شکل گرفت و با تصویب شورای عالی حوزه قم قرار شد در سراسر کشور کلاس ها برگزار شود .

وی افزود: الان بیش از ۸۰هزار طلبه خواهر در حدود ۵۰۰حوزه علمیه در سراسر کشور درس می خوانند.از ۷۵ کشور جهان طلاب می ایند و در کشور ما درس می خوانند و با معارف اهل بیت آشنا می شوند و به تبلیغ دین می پردازند. اصل ارزش علم و دانش بخصوص علوم الهی و معارف اهل بیت در ارزش علم و دانش همین بس که اولین آیات که بر پیغمبر نازل شد اقرا … به معنای بخوان بود. خود رسول خدا می فرماید: تنها من برای تعلیم و علم اموختن دیگران آمدم .

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: دعای پیغمبر بدرقه راه شما طلبه هاست .اللهم اغفر معلمون … خدایا کسانی که در راه علم و دانش وارد می شوند عمرشان را طولانی کن، خطاهای کسانی که در راه مسیر علم و دانش گام بر می دارند را ببخش. روایتی از ابوذر غفاری هست که از خاتم الانبیا(ص) سوال پرسید یا رسول الله تشیع جنازه عابد بهتر است یا مجلس علم و دانش؟ حضرت فرمود: اباذر نشستن لحظه ای نزد مذاکره علم پیش خدا از تشیع جنازه شهدا و به جا آوردن هزار شب که در ان نماز خوانده شود بهتر است.

حجت الاسلام قاسمی گفت: جامعه الان نیاز به امثال شماها دارد که کمک کنید به نسل جوان و بچه ها ..دشمن و کسانی که مخالف اصل اسلام هستند چقدر سرمایه گذاری کردند که تیتر اصل ما خانمها هستند با حجابشان؛ دشمن ها با جنگ نظامی نتوانستند با جنگ اقتصادی نتوانستند، ولی با جنگ فرهنگی پیش رفتند با کمرنگ کردن غیرت، چند چیز حدی ندارد جنسیت نمی شناسد .شاخص آن علم آموزی است …زن و مرد نمی شناسد .برهر مسلمان واجب است و نیازی به سن و سال ندارد .نباید انسان نگاه کند طرف مقابلش کیه که دارد ازش می گیرد .علم را یاد بگیرد ولو معلم کافر باشد .العلم هو السلطان حرف اول را در جامعه می زند .من و شما باید در این راه ثابت  قدم و با همت بالا  جلو برویم.

وی افزود: مرحوم علامه امینی صاحب کتاب الغدیر از روایات و احادیث اهل سنت درباره ولایت و امامت امیرالمومنین (ع) زیاد گفته اند ایشان به هند سفر کرده بود گوشه کتابخانه ای در هوای گرم دارد می نویسد .من رفتم جلو گفتم آقا چطور شما در این هوا دارید می نویسید گفت من اصلا توجه به هوا نداشتم شما که گفتید دارم حس می کنم .

موضوعات: خبر  لینک ثابت