هیچ چیز نمی تواند خلأ فقدان علما را جبران کند

به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) مراسم ختم عالم ربانی حجت الاسلام والمسلمین میرغنی زاده صبح امروز در حوزه علمیه الزهرا(س) برگزار شد .
در این مراسم که کلیه طلاب و اساتید ، مدیر و خانواده معزز میرغنی زاده و بیت موسس حوزه حضور داشتند حجت الاسلام هاشمی ضمن عرض تسلیت به جامعه روحانیت و طلاب و مردم شهرستان بافق و خانواده مرحوم میرغنی زاده غم درگذشت ایشان را مصیبتی بزرگ برای اهل علم بیان کرد و برای ایشان از خدا هم نشینی با اربابشان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) را خواست . وی بعد از بیان روایتی از پیامبر(ص) گفت : پیامبر(ص) فرمودند : هر گاه عالمی از دنیا برود یک خلأیی در اسلام وارد می شود که هیچ چیز نمی تواند آن را جبران کند .
هاشمی افزود : امام خمینی(ره) با اینکه دارای مقام و شأن بالایی بودند به علما و اساتید بسیار احترام می گذاشتند به گونه ای که هر گاه در قبرستان شیخان قم می رفتند با پای برهنه رفته و در کنار قبر استاد خود مرحوم میرزا جواد ملکی دو زانو می نشستند .
وی اظهار کرد : کسی که به درجه مرجع شدن می رسد باید آنقدر زحمت بکشد مث اینکه یک سوزن خیاطی برداریم و با آن زمین را بکنیم تا به آب برسیم . باید قدر علما و مراجع را بدانیم .
هاشمی در بیان اوصاف و مقام علما عنوان کرد : آیت الله خوئی در اتاقشان که قلم و خودکاری که با آن فقه نوشته بودن پایشان را دراز نمی کردند همچنین علامه امینی خودشان را مانند یک نظافت چی در می آوردند تا بتوانند وارد منزل علامه شوند و آنجا را تمیز کنند و تا صبح نمی خوابیدند و حدیث هایی را که در مورد فضائل حضرت علی(ع) بود را می نوشتند تا کتابی جمع آوری کنند .
در ادامه مراسم به منظور گرامیداشت یاد وخاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و بزرگداشت 31 شهریور سرهنگ تشکری به بیان توضیحاتی در باب جنگ و دفاع مقدس و حضور فعال آیت الله میرغنی زاده در زمان جنگ پرداخت و برای شادی روح آن مرحوم به ذکر مداحی پرداخت .

ادامه مطلب :

هیچ چیز نمی تواند خلأ فقدان علما را جبران کند
موضوعات: خبر  لینک ثابت