همایش طلاب جدید الورود و تبیین علم و دانش

در بین طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران برگزار شد:

همایش طلاب جدید الورود و تبیین علم و دانش

همایش آغاز سال تحصیلی با حضور اساتید و طلاب جدید الورود با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی مسئول حوزه، خانم مریم تفکری مدیر و با مداحی جناب آقای قاسمی برگزار شد.

در این همایش که همزمان با شروع سال تحصیلی طلاب برگزار شد سرکار خانم تفکری ضمن خیر مقدم به طلاب قدیم و جدید و اشاره به مصیبت های وارده به اهل بیت(ع) بخصوص در شام، به احادیثی از کتاب فروغ حدیث در رابطه با اهمیت علم و دانش اشاره کرد و گفت: از شاخص های طلبگی این است که یک طلبه در کنار علم و دانش به عمل و ایمان نیز اهمیت دهد و عمل به شعائر دینی را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) سه ویژگی برای علم مطرح نمودند که از بین بردن پرده های جهل و غفلت و توانایی پاسخگویی و صحبت در محافل علمی می باشد.

وی افزود: در حوزه های علمیه دو چیز محور اصلی هستند یکی به یاد خدا بودن و تقوا داشتن و دیگری درس خواندن است.که در همین راستا طلاب باید تقوا داشته باشند و رذایلی مانند دروغ و غیبت و حسد را به طور کامل کنار بگذارند.

مسئول حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: عامل رشد و تکامل انسان تقوا است و درس خواندن جایگاه انسان را مرتفع می کند و موجب بالندگی در تمام عرصه ها می شود و انسان نباید به علم صرفاً نگاه مادی گرایانه داشته باشد.

در ادامه همایش پخش کلیپ عملکرد طلاب در سال گذشته، اهدای بسته فرهنگی، سخنرانی سرکار خانم پورحسینی از طلاب موفق حوزه و مداحی به مناسبت اول ماه صفر و ورود اسرا به شام از دیگر برنامه های همایش بود.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت