خانواده حسینی، سازنده تمدن نوین اسلامی

در بین طلاب پژوهشگر تبیین شد:

خانواده حسینی، سازنده تمدن نوین اسلامی

به مناسبت فرا رسیدن ایام  اربعین سرور و سالارشهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)

نشست بر خط علمی پژوهشی “خانواده حسینی، سازنده تمدن نوین اسلامی” در جمع طلاب، اساتید و کادر در تالار پژوهشی مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق با حضور حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر محمد باقری برگزار شد.

فاطمه ابوالحکیمی در بیان هدف برگزاری نشست گفت: از آنجایی که وجود خانواده حسینی سرآغازی بر حیات، پویایی، مانایی و بالندگی شیعه و ایجاد تمدن نوین اسلامی است و ظهور موعود نقطه اوج، رشد، کمال و سعادت شیعه و همه یکتاپرستان و صالحان است، لذا آشنایی طلاب با اندیشه و فرهنگ، نمادها و اشارت ها، اخلاق و منش و زوایا و ویژگی های پیدا و پنهان تمدن نوین اسلامی و خانواده حسینی از جمله اهداف این نشست می باشد.

محمد باقری گفت: آرامش، محبت و مودت، ابراز علاقه اعضای خانواده، توجه به رضایت پروردگار، حیا و توجه به حریم محرم و نامحرم، تلاش برای آسایش خانواده، حفظ احترام و تکریم جایگاه بزرگان از جمله ویژگی های خانواده حسینی است.

وی ادامه داد: ایجاد تمدن نوین اسلامی و عصر ظهور، تداوم انقلاب عاشورا  و حاصل تشکیل خانواده حسینی است زیرا قیام امام موعود قیامی ستم ستیز، آزادی بخش، انقلابی برای نشر معارف و زدودن لایه های جاهلیت و معرفی اسلام در هیئتی نو است که در آن معرفت و بصیرت، انتخاب عارفانه و عاشقانه، صبر و استقامت در کنار خانواده و افراد جامعه… موج می زند؛ و از آن جایی که ریشه همه تربیت‌ها و متعالی‌ترین حوزه اجتماعی در جامعه اسلامی، خانواده است. بر این اساس لازم است خانواده حسینی با یک بلوغ  و داشتن باورهای معنوی  و معرفتی و ضریب هوش اخلاقی مشترک بالا شکل بگیرد تا با کمترین تعارض و اختلاف، تربیت های خاص و متعالی داشته باشد و خود را به جامعه و تمدن نوین اسلامی و عصر ظهور نزدیک کند؛ چرا که انسان نمی‌تواند در خانواده‌ای کاملاً مادی، مفاهیم و معانی معنوی را درک کند.

این استاد پژوهشگر در پاسخ به یکی از سؤالات دانش پژوهان در زمینه این که چگونه یک خانواده می تواند با مکارم اخلاق حسینی به تمدن نوین اسلامی برسد اظهار کرد: اخلاص، ایثارگری، حماسه آفرینی، کسب معنویت، تزکیه نفس، احترام و تکریم، محبت و مودت و…با وجود ناتوی فرهنگی دشمن، جنگ نرم و آسیب های فضای مجازی از مهمترین شاخصه های چنین خانواده ای به شمار می آید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت