همایش"تاثیر تبلیغات پنهانی منفی در فضای مجازی و رسانه بر ارزش ها و دور شدن از فرهنگ مهدوی و خانواده"

در بین طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تبیین شد:

همایش"تاثیر تبلیغات پنهانی منفی در فضای مجازی و رسانه بر ارزش ها و دور شدن از فرهنگ مهدوی و خانواده”

همزمان با آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) همایش تاثیر تبلیغات پنهانی در فضای مجازی بر ارزش ها و دور شدن از فرهنگ مهدوی و خانواده در جمع طلاب، اساتید، کادر و عموم مردم به صورت سراسری با حضور جناب استاد امین بسطامی  فیلمساز و مدرس کارگاه های مختلف کارگردانی با هدف آشنایی طلاب با اثرات زیان بار تبلیغات منفی در فضای مجازی و رسانه بر ارزش ها و خانواده و دور شدن از فرهنگ مهدوی در حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد.

امین بسطامی گفت: تبلیغ در فضای مجازی به سه صورت انجام می گیرد: تبلیغ مستقیم، تبلیغ غیر مستقیم و تبلیغ پنهانی که تبلیغ پنهانی منفی از نوع بدترین تبلیغ به حساب می آید؛ چرا که اثر گذاری آگاهانه تهیه کنندگان برنامه های رسانه ای با تبلیغات  منفی با هدف تخریب ارزش ها، سودآوری بیشتر، عدم تطابق ضمیر خودآگاه با ضمیر ناخودآگاه و  تغییر ذائقه های مادی و نوع سبک زندگی غیر دینی انجام می پذیرد و متاسفانه در رسانه ملی ما که بایستی نماد وجاهت و وزانتی باشد که حفظ ارزش ها را در پی داشته باشد به وفور مشاهده می شود.

وی ادامه داد: تاثیر تبلیغات منفی پنهانی بر روابط اعضای خانواده شامل افت اخلاقی و پرخاشگری، گرایش به دوستان ناباب و رفتارهای پرخطر،تنوع طلبی عاطفی و جنسی، از بین رفتن حریم ها،کاهش گفتگو، کاهش صمیمیت و ارتباطات عاطفی، کاهش اعتماد و افزایش سوء تفاهم ها، افزایش طلاق و جدایی عاطفی، نقص حریم خصوصی،گسترش ناهنجاری های اخلاقی،انزوا طلبی و دور شدن هر چه بیشتر از فرهنگ مهدوی می باشد.

این استاد پژوهشگر در پاسخ به یکی از سؤالات دانش پژوهان در زمینه این که چگونه می توان به تقویت و تربیت ضمیر ناخودآگاه در خود پرداخت گفت: استفاده از اصل خودهوشیاری و قدرت تمرکز و استفاده از جملات تاکیدی و اصل تصویر سازی از جمله راهکارهای تربیت ضمیر ناخودآگاه در انسان می باشد.

گفتنی است مولودی خوانی و اقامه نماز جماعت و پخش و تحلیل فیلم از دیگر برنامه های این همایش بود

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت