همايش علمی پژوهشی استانی فاضله الزکیه
همايش علمی پژوهشی استانی فاضله الزکیه

 در جمع بانوان طلبه بافقی برگزار شد:

همايش علمی پژوهشی استانی فاضله الزکیه

به مناسبت میلاد حضرت زهرا (س) همايش فاضله الزکیه در جمع طلاب ، اساتيد ،كادر به صورت حضوری و عموم بانوان مدارس علمیه خواهران استان به صورت مجازی از طریق اسکای روم در مدرسه علميه الزهرا(س)بافق با حضور كارشناس همايش حجت الاسلام و المسلین کارگران از اعضای هیأت امنای مدرسه و حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مسئول و رئیس هیئت امنای حوزه علمیه الزهرا (س)، جناب آقای طلایی مقدم فرماندار شهرستان، مداح سرکار خانم عبداللهی  و جمعی از صاحبان مقالات همایش برگزار شد .

دبير علمي همايش در بيان هدف از برگزاري اين همايش گفت: ترويج  و واکاوی ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا (س) از جمله اهداف برگزاري اين همايش مي باشد.

حجت الاسلام و المسلمین کارگران در این همایش گفت: حضرت زهرا (س)  یکی از چهارده معصوم است و بر اساس آیه33 سوره احزاب یا همان آیه تطهیر “انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس …"بی گمان، خدا اراده کرده است تا آلودگی را از شما اهل بیت بزداید و شما را پاک و پاکیزه گرداند. لذا معتقدیم ایشان یکی از پنج تن آل عبا و معصوم و از هر خطایی مبرا هستند. بر همین اساس می توانیم به سخنان و رفتار ایشان تاسی بجوئیم.  

وی افزود: الگو بودن حضرت زهرا (س) برای بانوان مضاعف است و می توانند در امور مختص بانوان از جمله شوهرداری، تربیت فرزند، فرزندآوری، خانه داری از حضرت زهرا (س) الگو بگیرند. البته تنها ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) در این امور خلاصه نمی شود. ایشان در عرصه های اجتماعی، تعامل با خویشاوندان به ویژه ارحام، تعامل با همسایه و بانوان، در رفتار با مردان نامحرم، آداب و فرائض دینی و حتی امور حکومتی الگوی بسیار کاملی هستند که همگان می توانند ار آن بهره ببرند. به همین علت خداوند اراده کرده است که پرچم ایشان در این عالم نمایان شود و نام ایشان در بالاترین جایگاه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آقای سلیمانی در ادامه همایش گفت: جنبه های همسرداری و مادرانه حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی بانوان ایران اسلامی و در جامعه فراگیر و عملیاتی شود و حرکت های حوزه بانوان زهراوار ترسیم گردد تا شاهد شکل گیری نسلی توام با معنویت فاطمی باشیم

لازم به ذكر است مداحی، هم خوانی سرود های انقلابی توسط گروه تواشیح حوزه، برپائی نمایشگاه فاطمی و انقلاب، معرفی کتب در زمینه سیره شناسی حضرت زهرا (س)، اهداء جوایز به پژوهشگران مقالات برتر همایش و فعالان عرصه پژوهش و نیز طلاب طلیعه حضور از ديگر محورهاي اين همايش بود.

 

 

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت