هفته وحدت و ویژگی های پیامبر در سوره توبه

در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

هفته وحدت و ویژگی های پیامبر در سوره توبه

نشست اخلاق با محوریت هفته وحدت با حضور حجت الاسلام والمسلمین آقای سلیمانی مسئول حوزه علمیه خواهران در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی ضمن اشاره به هفته وحدت و فرا رسیدن سالروز میلاد پیامبر اسلام(ص) گفت: سوره برائت ویژگی پیامبران را بیان می کند و علت اینکه بسم الله در اول آن نیامده بخاطر ناراحتی خدا از کفار بوده بنابراین اول سوره با واژه برائت شروع می شود و در آیات 128و129 این سوره ویژگیهای پیغمبر اسلام(ص)  را معرفی می کند.

وی افزود: پیغمبران سه وظیفه دارند که اولی آنها توحید و خداشناسی یعنی دعوت مردم به معرفت الهی است وی با اشاره به وظیفه دوم که دعوت مردم در پیشگاه خدا و عبادت و بندگی است به سومین وظیفه آنها که مسائل اخلاقی است اشاره نمود.

مسئول حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: رسالت پیغمبران روی این سه محور بوده و با توجه به آیات پایانی سوره برائت که خدا فرموده: پیغمبری که فرستادم،  از جنس خودتان است، با انسانهای عادی از نظر خلقت فرقی ندارد، و فرق آن در ارتباط  پیغمبر با خدا  است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی گفت: پیامبر اکرم(ص) چهار ویژگی داشتند که خود می فرمایند: هر ناراحتی برای شما پیش بیاید من هم ناراحت می شوم؛ بر گناهان شما حریصم که چرا شما گناه می کنید؛و چهارمین ویژگی رئوف و رحیم  است که به بندگان خوب می گویند خدا به انسان خوب و متدین عنایت می کند وفرق بین رئوف و رحیم این است که رئوف ویژگی انسان پاک و وارسته، و رحیم برای کسی است که گناه می کند و رحمت خدا شامل حال او می شود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت