نشست بصیرتی اغتشاشات فضای مجازی

در بین طلاب خواهر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تبیین شد:

نشست بصیرتی اغتشاشات فضای مجازی

نشست بصیرتی اغتشاشات فضای مجازی با حضور کارشناس سیاسی حوزه خانم زهرا صادقیان در بین طلاب و اساتید خواهر بافقی برگزار شد.

در این نشست خانم صادقیان با اشاره به روند اغتشاشات اخیر در فضای مجازی گفت: شبکه های اجتماعی یکی از مهم ترین بسترهای خشونت در بسیاری از نا آرامی هایی که در کشور های جهان به وقوع پیوسته، می باشد. شبکه هایی مانند اینستاگرام و تلگرام ماه ها پیش از اغتشاش با آموزش های خشونت سازماندهی شده و به انحراف ذهنی جوانان پرداختند که هدفشان از ورود به این شبکه ها پر کردن اوقات فراغت و نوعی تفریح و خوش گذرانی بود .

وی افزود: مدیریت اینستاگرام و تلگرام با توجه به دسترسی ویژه ای که به نرم افزار و کاربران خود دارند می توانند با سرقت ، فیلترینگ حبابی، مهندسی اطلاعات محتوا و ارتباطات، به آسانی انواع مفاسد اعتقادی، اخلاقی و امنیتی در کشور ایجاد کرده و اطلاعات را به گونه ای به گردش در آورند که محتوای انقلابی و دینی باز خورد بسیار پایینی داشته باشد.

این کارشناسی سیاسی اظهار کرد: حذف محتوای ضد صهیونیستی، انقلابی و حذف بدون اجازه دو پوسته داخلی تلگرام از روی تلفن های همراه مردم از جمله بارزترین روش هایی است که مورد استفاده این دو نرم افزار و در جهت نقص حکمرانی سایبری ایران اسلامی و تروریسم سایبری در این فضاست. در این میان تلگرام و اینستاگرام که محتوای خود را بر بستر رمز تبادل می کنند، چون پیگیری و رصد پیام ها و ارتباطات کاربران در آن بسیار دشوار است، فضای امنی را برای ضد انقلاب، ترویست ها و مجرمان ایجاد کرده است.

خانم صادقیان گفت: تلگرام ، اینستاگرام ودیگر سرویس ها و  خدمات غربی می توانند با  مدیریت بازدید به اهداف خود برسد مدیران این سرویس ها می توانند با اقدامات نرم افزاری و مدیریت  پیشرفته به گونه ای اقدام کنند که برخی کاربران نتوانند محتوای انقلابی را ببینند یا در گستره وسیع محتوای مسموم مورد نظر را منتشر کنند.

وی افزود: از نکات بسیار مورد توجه در فتنه آبان98 می توان به مدیریت حدود 10کانال ، صفحه و اکانت شاخص ضد انقلاب مانند اسرائیل به فارسی، فاکس نیوز ، سحام نیوز و… اشاره کرد که هم زمان با قطع اینترنت در داخل فعالیت های شان متوقف و 24 ساعت بعد با ارائه فیلتر شکن های داخلی و اینترنت بین المللی به خبر گزاری ها و رسانه های داخلی و… فعالیت هایشان را از سرگرفتند که نشان می دهد مدیران این کانال ها از عوامل اصلی وقوع این فتنه به حساب می آید.

موضوعات: خبر  لینک ثابت