نشست بصیرت افزایی حقوق بشر آمریکایی

در جمع اساتید، کادر، طلاب و فارغ التحصیلان مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

نشست بصیرت افزایی حقوق بشر آمریکایی

همزمان با هفته حقوق بشر آمریکایی نشست بصیرت افزایی با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان و با سخنرانی حجت الاسلام دانشور در جمع طلاب و فارغ التحصیلان خواهر شهرستان برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام دانشور با اشاره به آیه 120 سوره هود گفت: علت اینکه تاریخ را زیاد تکرار می کنیم اینست که دلها محکم و مسائل و حقایق آشکار شود و همچنین این تکرار تاریخ خود پند بوده و برای مؤمنین مفید است.

وی افزود: آسیب های جامعه امروزی را  باید مدنظر قرار دهیم چرا که تاریخ دائم در حال تکرار است و مثل قطاری است که فقط مسافرینش تغییر می کنند.

حجت الاسلام دانشور با اشاره به کتاب کمانی در غلاف که درباره حضرت زهرا(س) نوشته شده است گفت: اولین آسیب جامعه نفاق است، و شخص منافق در ظاهر دین به ارزش های دینی آسیب می رساند و تقریباً 300 آیه و 13 سوره در قرآن درباره منافق بحث کرده است.

این سخنران مذهبی اظهار کرد: به فرموده حضرت علی (ع) بصیرترین افراد کسانی هستند که عیوب خودشان را بشناسند و آن را رفع کنند و در همین راستا نشانه های نفاق را دروغگویی، خلف وعده، و خیانت در امنت معرفی کرد.

وی افزود: از نظر پیامبر رحمت(ص)، دومین عامل آسیب جامعه، پشت کردن به قرآن، سومین عامل شکستن حرمت پیامبر(ص) می باشد ؛ و پیروی از شیطان و تفرقه و اختلاف در جامعه بعنوان چهارمین و پنجمین عامل آسیب جامعه شناخته شده اند.

ادامه مطلب :

نشست بصیرت افزایی حقوق بشر آمریکایی
موضوعات: خبر  لینک ثابت