معرفی کتب امام سجاد(ع) و حقوق خداوند بر بندگان

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد:

معرفی کتب امام سجاد(ع) و حقوق خداوند بر بندگان

نشست اخلاق با محوریت معرفی کتابهای امام چهارم(ع) با حضور حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی مسئول مدرسه علمیه خواهران بافق در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی گفت: حضرت زین العابدین علیه السلام دو یادگار برای ما به جا گذاشتند، یکی صحیفه سجادیه که شامل 49 دعا در زمینه های گوناگون و دیگری کتاب «رساله حقوق» است که در آن از حق خدا می گوید، با این مضمون که خدای بزرگ و کریم به گردن ما انسانها حقوقی از جمله عبادت، حق اعضای بدن، حق استاد، حق همسایه و حق زن و شوهر، و … دارد بیان می کند.

وی افزود:حقی که خدا به گردن ما دارد اولاً این است که باید خدا را عبادت کنیم و برای خدا شریک قائل نشویم و در عبادت اخلاص داشته، و اگر عبادتی برای خدا انجام شد اخلاص در عبادت باشد. خدا امر دنیا و آخرت انسان را تضمین می کند و اگر عبادت برای او با اخلاص باشد اثرات دنیوی و اخروی دارد.

مسئول حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: درکلام امام چهارم دو چیز خیلی مهم است یکی عبادت و دیگری اخلاص؛ به گونه ای که اگر در نماز و عبادتی که انجام می دهیم اخلاص باشد، عبادت بالا می رود و انسان نیز با عبادت پاک بالا می رود.

ایشان با اشاره به روایتی از حضرت علی علیه السلام گفت: «تمام موجودات جهان در مقابل خدا سر فرود می آورند» بنابراین خدای بزرگ غنی تر از همه انسانهاست و همه ثروتمندان در مقابل او هیچ هستند و عبادت امری اختیاری است به گونه ای که انسان مخلص نیمه شب بلند می شود، و دعا می کند و این ها همه از روی میل و اختیار است و چه خوب است که در این امور نیز اخلاص حاکم باشد.

 

 

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت