​ماه رجب ، ماه تفکر و حرکت

ماه رجب ، ماه تفکر و حرکت
حوزه علمیه خواهران شهرستان بافق برگزار کرد :
جلسه اخلاق با موضوع ماه رجب و نقش آن در خودسازی انسان
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) اولین جلسه اخلاق سال 95 با حضور حجت الاسلام والمسلمین کارگران رئیس اداره اوقاف شهرستان بافق در جمع طلاب با محوریت ماه رجب و نقش آن در خودسازی انسان برگزار شد.
در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین کارگران ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب ضمن بیان روایتی از پیامبر اکرم(ص) با مضمون «روز اول رجب روزی است که حضرت نوح(ع) سوار بر کشتی شد» گفت : هدف پیامبر(ص) از این سخن بیان تاریخ نیست بلکه ایشان می خواهند این نکته را متذکر شوند که ماه رجب ، ماه حرکت و ماه سوار شدن بر کشتی نجات و ماه عرفان است که این معنا را می توان از معنای «رجب» که به معنای رودی در بهشت است برداشت نمود .
وی افزود : ماه رجب به عنوان یک ماه عبادی حرمت دارد که در آن باید خود و جایگاه خود را شناخت ، به گونه ای که اگر کسی به سادگی از ماه رجب و شعبان بگذرد مجبور به گذراندن ماه رمضان با دست خالی و بدون توشه است .
رئیس اداره اوقاف شهرستان بافق ضمن سفارش به تمرین شناخت صراط مستقیم در ماه رجب اظهار کرد : در تمام سفارشات وارده در ماه رجب تلاوت قرآن لحاظ شده البته نه قرائت به معنای لغوی بلکه قرائت همراه با تفکر که اثر تلاوت را دو چندان میکند .
کارگران ضمن بیان این نکته از آیت الله بهجت(ره) گفت : فردای قیامت انسان تازه می فهمد که ضرر چیست ؟!!! چرا که برداشت هر شخصی از ضرر متفاوت است ، بازاری و کسبه یک نوع برداشت دارد ، استاد یک برداشتی دارد و … وی افزود : ضرر حقیقی مطلق است که انسان تازه در آن دنیا متوجه آن می شود و آن زمانیست که انسان متوجه می شود که نتوانسته هم نشین ائمه (ع) شود ، در آخرت همه به یوسف می رسند ولی ما به یوسف حقیقی نمی رسیم ، خیلی ها یوسف را نمی شناختند ولی هم نشین او شدند و کسانی که او را می شناختند از هم نشینی با او محروم شدند.
این استاد اخلاق در پایان اظهار کرد : انسان در دنیا باید به حرکتی برسد که تمام انبیاء به آن رسیدند و آن این است که در عالم دنیا از تفکر غافل نباشد ؛ و ماه رجب شروع بسیار خوبی است برای این حرکت ، که در آن انسان نباید لحظه ای آسوده بوده و تمام تلاش خود را برای بزرگترین هدف انبیاء که احیاء تفکر است بگذارد تا بتواند توشه خوبی برای ماه رمضان خود فراهم نماید.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت