زن برتر است یا مرد یا ...

حوزه علمیه خواهران برگزار کرد :
جلسه پاسخگویی به شبهات فمنیست ها
زن برتر است یا مرد یا …
به گزارش روابط عمومی حوزه علمیه الزهرا(س) جلسه رفع شبهات فمنیسم با سخنرانی سمیه حسینی مبلغ فارغ التحصیل حوزه در جمع طلاب برگزار شد.
در این جلسه سمیه حسینی ضمن بیان توضیحاتی در مورد فمنیسم گفت : فمنیسم در اواسط قرن 19 متولد شد و دارای سه موج می باشد که موج اول آن ادعا می کرد تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد و به زنها سفارش می کرد خود را شبیه مردها کنند چرا که اصالت و ارزش واقعی را در مرد بودن می دانستند.
حسینی در معرفی موج دوم فمنیست ها افزود : این موج زن ها را به ازدواج نکردن و لذت بردن از زندگی بدون مرد سفارش می کرد و زندگی بدون مرد و اصالت منحصر در مردان را از وجوه اشتراک موج اول و دوم معرفی کرد و گفت : موج سوم مانند یک دور برگردان عمل کرد و تفاوتای بین زن و مرد را پذیرفته ولی در مقابل این سوال را مطرح می کردند که چرا باید ارزشهای حاکم بر جهان مردانه باشد ؟
این مبلغ حوزه بعد از بیان دیدگاه های مختلف فمنیست ها به بیان شبهات وارده به جهان اسلام در خلال مبحث فمنیست پرداخت و آنها را چنین بر شمرد :
1-چرا اجازه ازدواج دختر بر عهدۀ پدر است ؟
2-بیان خطبه 80 نهج البلاغه و علت اشاره به ناقص العقل بودن زنها ؟
3-بیان آیه 34 سور نساء و …
در پایان جلسه طلاب در باب پاسخگویی به شبهات این چنینی به چالش کشیده شدند و قرار شد هر کدام از طلاب پاسخ شبهات را جهت ارائه در جلسه بعد آماده نمایند .

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت