بررسی نعمتهای خدا همزمان با فجر فاطمی در بین طلاب خواهر بافقی

بررسی نعمتهای خدا همزمان با فجر فاطمی در بین طلاب خواهر بافقی

همزمان با ایام الله دهه فجر فاطمی مراسم سوگواری ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام دهستانی نماینده ولی فقیه در سپاه بافق در جمع طلاب، اساتید و بانوان بافقی در محل حسینیه حضرت زینب(س) این حوزه برگزار شد.

در شب سوم مراسم، حجت الاسلام دهستانی با بیان روایتی از امام کاظم(ع) گفت: کل علم در چند چیز خلاصه می شود: اول اینکه خدا را بشناسیم یعنی بفهمیم خدا از ما چه می خواهد و برای چه خلق شده ایم؟ و آیا این همه سرمایه ای که خدا ایجاد کرده می تواند بی فایده باشد؟!! که در آیه 26 سوره بقره به این مسئله اشاره شده است.

وی افزود: دومین چیز این است که ما باید بشناسیم خدا برای ما چه کارهایی کرده، اینکه چه نعمتهایی به ما داده و … و اینکه در نظر داشته باشیم اگر بخواهیم کل نعمتهایی که به ما ارزانی داشته را بشماریم از عهده ما خارج خواهد بود و سومین چیز این است که بدانیم خدا از ما چه می خواهد؟

حجت الاسلام دهستانی اظهار کرد: ما در برابر تمام نعمتهای خدا باید شکرگذار بوده از کوچکترین نعمت تا بزرگترین آن ها از جمله شکر بر امنیت، اعضا و جوارح و … و بالأخص شکر بر نعمت ولایت فقیه که ما آن را از حضرت زهرا(س) به ارث برده ایم و در این راستا باید دین خدا را یاری نمائیم.

مداحی و روضه خوانی توسط حجت الاسلام باقرمیدانی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت