اهمیت بصیرت فاطمی و توجه به جوانب آن

در بین عموم بانوان و طلاب خواهر شهرستان بافق تبین شد:

اهمیت بصیرت فاطمی و توجه به جوانب آن

به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت سردار دلها سپهبد حاج قاسم سلیمانی نشست فاطمی کوچه به کوچه با سخنرانی حجت الاسلام هاشمی و مداحی آقای زحمتکش در یکی از محلات شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام هاشمی گفت: ایام فاطمیه در رأس ایام محرم و صفر قرار دارد و ریشه توسل به حضرت زهرا(س)، ایام فاطمیه است و بصیرت فاطمی ما برگرفته از این ایام می باشد.

وی افزود: اگر اتفاقات مدینه و ظلم و ستم آن نبود قصه کربلا نیز اتفاق نمی افتاد، و متن و لعن های موجود در زیارت عاشورا همگی حاکی از ظلم و ستم هایی است که در مدینه اتفاق افتاد. حضرت زینب(س) در سرزمین کربلا در کنار گودی قتلگاه با بیان یک جمله بصیرتی با مضمون« سلام بر تو ای شهید روز دوشنبه»، ذهن دشمنان را متوجه این امر کرد که ظاهر امر عاشورا در روز پنجشنبه اتفاق افتاده ولیکن اصل عاشورا روز دوشنبه که همان روزی است که ماجرای سقیفه اتفاق افتاد و در آن روز نقشه قتل امام حسین(ع) کشیده شد.

این سخنران مذهبی اظهار کرد: اهمیت فاطمیه به گونه ای که اگر شناخته نشود عاشورا را نشناخته ایم و اگر عاشورا را نشناسیم یعنی امام حسین(ع) را نشناختیم و اگر در فاطمیه معرفت حاصل نشود محرم و صفر نیز بی معنا خواهد شد، بنابراین بصیرت فاطمی و امام شناسی باید در رأس امور باشد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: در رابطه با تفاوت امام و پیامبر، وظیفه پیامبر(ص) طبیب الدوار است یعنی دکتر و طبیبی است که درکوچه راه می افتد تا مریضی را مداوا کند اما مثل الامام کمثل الکعبه است که همان گونه که کعبه ثابت است و مردم دور کعبه می چرخند مردم به دور امام می چرخند و اگر کسی به دور کعبه نچرخد چیزی از عظمت آن کم نمی شود، بلکه جایگاهش معلوم است و این وسط تنها مردم هستند که ضرر می کنند.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت