امتیازات طلبگی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق تبیین شد

امتیازات طلبگی

همزمان با ایام سوگوار حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) نشستی با حضور حجت الاسلام دهقانی از سخنرانان مطرح کشور با محوریت امتیازات طلبگی در جمع طلاب برگزار شد

در این نشست حجت الاسلام دهقانی گفت: طلبه باید سه امتیاز داشته باشد که در درجه اول باید تقوی داشته باشد چرا که هر چه تقوی بیشتر باشد ارزش انسان هم به مراتب بالاتر می رود و این خود نشانه تفاوت طلاب بامردم کوچه و بازار است بنابراین باید اول تزکیه و سپس در مرتبه بعد امتیاز علم داشته باشد.

وی افزود: کسی که عالم است هزار برابر عابد برتری دارد چون عابد فقط خودش را نجات داده ولی عالم علاوه بر خودش جامعه را هم نجات می دهد .

حجت السلام دهقانی اظهار کرد:  طلاب نباید وقت وفرصت خود را بیهوده تلف کند و برای لحظه لحظه زندگی خود برنامه داشته باشد و افرادی مانند بانو مجتهده امین را الگوی خود قرار دهد. وی در بیان امتیاز سوم طلبه گفت: امتیاز سوم جهاد و مبارزه است که در هر زمان به اقتضای شرایط متفاوت است.

وی در پایان عنوان کرد: اگر چند نکته را مقید بوده و به آن عمل کنیم حتما به سعادت خواهیم رسید و آنها مواردی از جمله تواضع، خوب درس خواندن، درد دین داشتن، سنگینی و وقار و … است.

موضوعات: خبر  لینک ثابت