اشتباهات انسان لانه شیطان است

اشتباهات انسان لانه شیطان است

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

نشست اخلاقی تهذیب نفس

همزمان با ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان نشست اخلاق تهذیب نفس با حضور حجت الاسلام کارگران از اساتید اخلاق حوزه در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام کارگران گفت: هر بنده ای از بندگان خدا برای رسیدن به آخرت مسیری را طی می کند که در آن شیطان درست در جایی که انسان احتمال اشتباه دارد لانه می کند که این لانه شیطان ثمره و هدفی دارد و آن این است که از انسان از هر نظر سلب توفیق کند و این خود موجب می شود استجابت دعا دیر شود.

وی افزود: انسان باید نفس خود را مهار کند که اسیر هوس و وسوسه های شیطان نشود قدرت نفوذ شیطان به گونه ای است که مانند فرو رفتن چنگال پرندگان شکاری در طعمه نفوذ می کند و هیچ چیز نمی تواند آن را رها کند مگر اینکه قدرت عجیبی به نام توبه به میان بیاید

این استاد اخلاق اظهار کرد: شیطان دستش خالی است ولی هوس انسان را آن چنان شناخته که با رنگ و لعاب دادن به آن او را به گناه دعوت می کند. وی ادامه داد: داستان یوسف و زلیخا قصه رحمت و معنویت است زیرا زلیخا گوش به فرمان شیطان داد و خوار و ذلیل شد ولی وقتی رو به سوی خدا آورد با رحمت و مغفرت الهی روبرو شد.

حجت الاسلام کارگران عنوان کرد: شیطان درهای امید را به روی انسان می بندد ولی خدا درهای امید را باز می کند به گونه ای که خدا تا لحظه آخر و توبه حقیقی به انسان فرصت می دهد. وی با نقل روایتی از امام جواد(علیه اسلام) گفت: انسان باید هر وقت گناه می کند بلافاصله به نماز بایستد چرا که با این نماز بینی شیطان را به خاک می مالد چرا که شیطان از سجده بدش می آید و هیچ وقت سجده حقیقی را نمی پذیرد.

موضوعات: خبر  لینک ثابت