کارگاه آموزشی آئین و فنون مشاوره دهی

در مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد

کارگاه آموزشی آئین و فنون مشاوره دهی

دومین مرحله کارگاه آموزشی مشاوره تحت عنوان آئین و فنون مشاوردهی با حضور حجت الاسلام هادی قطبی فعال فرهنگی، نویسنده و مدرس مباحث تربیتی از قم در محل ساختمان قدیم حوزه علمیه خواهران برگزار شد.

در این کارگاه 4 ساعته حجت الاسلام قطبی بیان سرفصل های اصلی مشاوره دهی گفت: لازمه یک مشاوره خوب آشنایی با اصول مشاوره، مهارت های عملی مشاوره و آشنایی با ویژگی های یک مشاور است.

وی افزود: یک مشاوره خوب باید علاوه بر اینکه یک شنونده خوب باشد به مواردی از جمله انعکاس مطلب، رهبربی جلسه مشاوره، تشویق برای ادامه مشاوره، صبر و مقاومت در برابر مراجع نیز توجه کند.

این مدرس حوزه علمیه عنوان کرد: مشاور باید تمام تلاش خود را به کار برد تا بتواند یک مشاوره در سطح عالی داشته باشد و در این راستا به مواردی از جمله داشتن صبر و حوصله، توجه به حساسیت های مراجعه کننده، عدم ابراز علاقه و بدگویی و … اشاره کرد.

این نویسنده مذهبی اظهار کرد: مهم ترین ویژگی یک مشاور داشتن اعتماد به نفس، توان ارتباط کلامی بالا، داشتن اطلاعات کافی و مطالعه روشمند و آشنایی با مشکلات رایج منطقه است.

وی در پایان در راستای ارتقا سطح علمی طلاب سیر مطالعاتی جهت مطالعه هدفمند را بیان کرد و بر اختصاص وقت کافی و کار به صورت تخصصی تأکید کرد.

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت