نقش بصیرت در انتخاب اصلح

در مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق تبیین شد

نقش بصیرت در انتخاب اصلح

نشست سیاسی با محوریت«انتخاب اصلح» با حضور حجت الاسلام میر حسن حسینی از موسسه امیر بیان قم در جمع طلاب و اساتید برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه آمریکا با جنگ روانی دنیا را به دست گرفته گفت: خداوند خطاب به پیامبر(ص) می فرماید:« به مردم بگو من آمدم شما را هدایت کنم با بصیرت نه با جنگ روانی» .

وی در ادامه به بیان وجه تمایز انسان با حیوان در قدرت تعقل و تفکر افزود: یکی از مهم ترین مؤلفه های در زندگی انسان که موجبات حسرت را در پی دارد انتخاب است چرا که انسان هر چه از عقول خود استفاده کند به تناسب آن در قیامت اجر می گیرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان کلام شهید علم الهدی با مضمون« ما عاقلانه فکر می کنیم ولی عاشقانه عمل می کنیم» اظهار کرد: یکی از عوامل موفقیت شیطان در برخورد با حضرت آدم مقوله جَودادن به سخنانش بود که این درست همان کاری است که آمریکا در جهان در حال انجام آن است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان سخن امام خمینی(ره) که نباید کورکورانه در انتخابات شرکت کنیم گفت: برای انتخاب فرد اصلح یک سری معیارهای عملی وجود دارد که در صورت در نظر گرفتن این ملاکها می توان بهترین انتخاب را در کشور داشته باشیم .

وی در پایان با بیان سخن رهبر مقام معظم انقلاب که اصل را حضور اکثریت در انتخاب بیان کردند معیارهای انتخاب اصلح را به شرح ذیل بیان کرد:

1-باید دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشد.

2-ساده زیست و غیر اشرافی باشد چون درد مردم را بهتر می فهمد.

3-رعایت اخلاق در تمام شرایط را مد نظر داشته باشد.

4-قانون مدار باشد.

5-شجاعت، بخصوص در برابر دشمن

6-در نظر گرفتن انتخاب مردم و خواسته های آن ها نه نگاه به بیگانه

7- اهل مبارزه با فساد باشد.

8-عدم استفاده از بیت المال

9-پرهیز از اسراف

10-مرز بندی مشخص با فتنه داشته باشد.

11-دارای مدیریت کارآمد و انقلابی باشد

12-از تمام ظرفیتها استفاده نماید

13-توجه به ارزشهای اسلامی داشته باشد و ….

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت