نشست علمي –پژوهشي بررسي جايگاه و اهميت علم و دانش در قرآن

در بين طلاب پژوهشگر مدرسه علميه الزهرا (س) بافق تبيين شد:

نشست علمي –پژوهشي بررسي جايگاه و اهميت علم و دانش در قرآن

نشست  علمي پژوهشي «بررسي جايگاه و اهميت علم و دانش در قرآن» در جمع طلاب ،اساتيد و كادر مدرسه علميه الزهرا (س) با حضور كارشناس نشست خانم الهه كارگران برگزار شد.

الهه كارگران در بيان هدف برگزاري اين نشست گفت: آشنايي طلاب با ارزش و اهميت علم و دانش و جايگاه علم آموزي در قرآن از جمله اهداف اين نشست مي باشد .

وي گفت:  قرآن كريم در آيات 35-31سوره بقره با بيان جريان خلقت حضرت آدم و مقام خليفه اللهي، جايگاه علم و علم آموزي و مقام معلم و متعلم را تبيين مي كند و علم را لازمه خلافت و جانشيني خداوند و سبب برتري جانشينان خدا مي داند.

وي اظهار كرد: برخي آيات يكي از معيارها وملاك هاي انتخاب وگزينش افراد براي منصب ها را علم ودانش معرفي  مي كنند مانند آيه 227سوره بقره وآيه 9سوره زمر ودسته ديگري از آيات از قبيل سوره مجادله آيه 11 علم را زمينه ساز عوامل نجات انسان از عذاب قيامت برمي شمارد.

وي در ادامه گفت :آيه 18 سوره آل عمران، از علم ودانش بعنوان هم قرين بودن گواهي شهادت عالمان و دانشمندان، با شهادت خدا و ملائكه را یاد مي كند ؛ و آيه 43 سوره مريم صاحبان دانش را به پيروي سزاوارتر مي داند و آيه 80سوره قصص علم ودانش را مايه بصيرت وبينايي انسان معرفي مي كند .

موضوعات: خبر  لینک ثابت