نشست «تفسیر نهج البلاغه»

به مناسبت هفته دفاع مقدس نشست «تفسیر نهج البلاغه» با سخنرانی «خانم زهرا صادقیان» استاد و مبلغ حوزه در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد.

در این نشست زهرا صادقیان با اشاره به بلاغت و فصاحت نهج البلاغه گفت: این کتاب ارزشمند باید در جامعه اسلامی حتما مورد استفاده و توجه مردم قرار بگیرد و بهتر است برای فهم آسان و راحت آن از بخش حکمت ها شروع کرد.

وی افزود: اکنون عهدنامه مالک اشتر در سازمان ملل به عنوان منشور عدالت گستر به ثبت رسیده است و بهتر است مسئولین کشور ما نیز این عهدنامه را بخوانند و به آن عمل کنند.

این مبلغ حوزه گفت: از بین صحیفه های 14 گانه، ما تنها با صحیفه سجادیه آشنا هستیم که امام سجاد علیه السلام معارف، احکام و سیاست های کلی را در قالب دعا بیان می نماید  و از دیگر صحیفه های رسیده از معصومین علیهم السلام غافل مانده ایم.

این مبلغ حوزه گفت: حضرت علی علیه السلام در حکمت 241 نهج البلاغه فرموده است که روز انتقام مظلوم از ظالم، شدیدتر از روز ستم کردن ظالم بر مظلوم است. و در شرح این حکمت برخی از شارحان آن را اشاره به انتقام الهی در روز قیامت دانسته اند و برخی دیگر آن را اشاره به انتقام الهی در دنیا و آخرت می دانند.

وی با معرفی کتاب «روزنه هایی از عالم غیب» به دو حکایت از عاقبت ظلم در حق موجوات عالم خلقت اشاره کرد و عاقبت کسانی را که در این امت سنگ بنای ظلم را بنا نهادند و در حق حضرت علی علیه السلام بزرگترین ظلم را روا داشتند بیان کرد.

وی در پایان جریان های سیاسی و تروریسی اخیر را مصداقی از ظلم معرفی کرد و افزود: در زمان دفاع مقدس ما شروع کننده جنگ نبودیم و چه خوب است کاری کنیم تا برخی جای جلاد و شهید را مانند دهه 60 عوض نکنند .

 

موضوعات: خبر  لینک ثابت