نشست مبلغین و مبلغات شهرستان بافق جهت اعزام در ایام فاطمیه

در حوزه علمیه الزهرا(س) شهرستان بافق برگزار شد:

نشست مبلغین و مبلغات جهت اعزام در ایام فاطمیه

نشست مبلغان و مبلغات شهرستان بافق با حضور مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان یزد، امام جمعه شهرستان بافق، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و مبلغان شهرستان بافق با هدف طرح و برنامه ریزی ایام فاطمیه در محل سالن اجتماعات حوزه علمیه خواهران بافق برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام سمتی رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بافق ضمن تأکید بر انسجام در کارهای تبلیغی و مهارت افزایی در تمام حوزه ها گفت: برهمه ما لازم است نسبت به پیوست های اجتماعی و سیاسی عرصه تبلیغ دین توجه جدی داشته باشیم، که در این راستا سازمان تبلیغات یکسری رویدادها و برنامه مشترک سراسری دارد که به صورت شبکه سازی بانوان مبلغ و سخنران را شناسایی نموده و در حال جمع آوری تجربیات بانوان تحت عنوان شبکه تبلیغ اسما است که شرایط و مزایای خاصی برای مبلغان دارد.

در ادامه نشست حجت الاسلام و المسلمین حسینی امام جمعه شهرستان بافق با اشاره به خطبه ۱۰۸نهج البلاغه افزود: عبارت مشهود طبیب الدوار به طبه راجع به شخصیت حضرت رسول(ص) است که حضرت علی علیه السلام پیامبر را این طور توصیف کردند که نبی مکرر اسلام طبیبی نبود، مطب نداشت و خودشان دنبال مریض می رفتند؛ پس وظیفه اصلی مبلغ باید بگردد جایی که باید سخنرانی کند را پیدا کند، پیامبر(ص) دوره گرد بودند وقتی دردی راتشخیص می دادند خودشان برای مداوا می رفتند و نسخه ویژه آن را بیان می کردند و آن طبیبی بود که وقتی دور می زد نسخه مربوطه راداشتند پس مبلغ هم باید وقتی بین مردم می رود درد را تشخیص بدهد و انقدر قوی باشد که نسخه هم برایش داشته باشد، پیامبر(ص) برای ما الگو بوده و منِ مبلغ باید مرهم نهایی نسخه ام باشم و درد مردم را بشناسم.

ایشان اظهار کرد: ما مبلغان باید هرنوع ابزار مورد نیاز در تبلیغ را داشته باشیم البته ابزار به روز و نرم افزارهای به روز، اگر می خواهیم طبیب این جامعه باشیم باید درد شناس و درمانگر باشیم، رسول مکرم اسلام(ص) جاهایی می رفتند که مردم در غفلت بودند یا افرادی که اصلا از خدا چیزی نشنیده بودند و نو هدایت بین آنها نبوده و هیچ علمی بلد نبودند .

امام جمعه شهرستان بافق گفت: ما مبلغ هستیم و مزین به لباس رسول الله(ص) شده ایم و نباید فقط امام یک محله باشیم باید مثل رسول الله(ص) برویم در دل مردم و طبیب بشویم باید زحمت و تلاش کرد با مطالعه و اسیب شناسی بگردیم درد راپیدا کنیم، راه درمان آن راهم پیدا کنیم، باید برویم در دل گنه کاران و غافلان، برویم در جمع آنهایی که می گویند خدا نیست، باید با ابزار محکم مسلح شده باشیم و بدانیم چگونه باید ریشه هرآسیبی را بزنیم .

وی افزود: اصل جایگاه زن در اسلام، ارزش زن، بارداری زنان و فررند آوری تحت شعاع است، باید از عبادت و اخلاق زن و ولایتمداری آنها گفت، باید بدانیم نیاز امروز جامعه و مشکل زن و شوهرها چیست! باید بدانیم مشکل فرزند و پدر و مادر به عنوان آسیب خانواده چیست! باید از سیره حضرت زهرا(س) گفته شود، اگر بتوانیم در ایام فاطمیه بنیاد خانواده را محکم کنیم کاری کردیم کارستان و اگر منبر رفتیم و خانواده ای را نتوانستیم از تزلزل نجاتش بدهیم هیچ فایده ای ندارد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نجیمی به بیان نکاتی در مورد تبلیغ در ایام فاطمیه پرداختند.

گفتنی است جریان شناسی مسائل روز، میز کتاب فاطمی و فروش محصولات فرهنگی ایام فاطمیه و پخش کلیپ از دیگر برنامه های این نشست بود.

موضوعات: خبر  لینک ثابت