نشست آفلاین خانواده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی

در حوزه علمیه خواهران برگزار شد:

نشست آفلاین خانواده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی

نشست آفلاین خانواده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی در جمع اساتید و کادر مدرسه علمیه الزهرا(س) بافق برگزار شد.

در این نشست دکتر رفیعی گفت: نخستین کانون اجتماعی خانواده است این کانون است که بعدا اجتماع را می سازد و فرزند در نهاد خانواده شکل می گیرد .اگر کانون خانواده گرم بود و عواطف درآن بود کانون خانواده فرزندان با نشاط تحویل جامعه می دهد و اگر درگیری و اختلاف در آن خانواده بود گل پژمرده تحویل جامعه می هد.

وی افزود: نشانه خدا این است برای شما همسرآفریده و همسر برای آرامش و طغیان زدایی و ایجاد یک  اطمینان است خدا بین شما مودت و رحمت قرار می دهد تا دوست و رفیق شوید .

حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی با بیان سخن علامه طباطبایی گفت: مودت در قلب و رحمت در عمل است؛ و امام حسین(ع) فرمودند: خانه ای را دوست دارم که در آن رباب باشد. خدا برای بندگانش امتیاز ویژه گذاشته، همانطور که حضرت ابراهیم زن و بچه خود را در سرزمین مکه گذاشت و نگفت آمدند غذا بخورند اینها را گذاشتم نماز برپا شود دین برپا شود خانواده من را اهل نماز قراربده .

وی اظهار کرد: حقوق مشترک زن مرد شامل تکریم همدیگر است، پیامبر فرمود: کسی که همسری می گیرد باید اکرام کند بدترین زنان کسانی هستند که با شوهر بدخلقی و با تندی صحبت کند دیگر اینکه لجوج باشد؛ پیامبر فرمودند: اگر مردی به زنی سیلی بزند به فرشته اش می گوید ۷۰ سیلی آتشی به او بزند

وحضرت علی فرمودند: اگر زنی به شوهرش نگاه غضبناک نگاه کند در قیامت چشمان او را با سورمه ای از خاکستر جهنم به چشمان او می کشد.

دکتر رفیعی گفت: حق مشترک بعدی، خطاپوشی و عذر پذیری غیر مستقیم است، اگر خانمی یک اشتباهی کند و نتواند عذر خواهی کند ولی نگاهش عذر رانشان دهد از او پذیرفته می شود، اگر مردی یک اشتباهی کند رفتارش نشان دهد از او پذیرفته می شود .

موضوعات: خبر  لینک ثابت